۲۱ مهر ۱۴۰۳، ۲۱:۲۴

در اختتامیه جشن مهر سینمای ایران؛

رئیس جدید سازمان سینمایی از وفاق و دوستی گفت/ با مهر آمدم

رئیس جدید سازمان سینمایی از وفاق و دوستی گفت/ با مهر آمدم

مراسم اختتامیه سومین جشن مهر سینمای ایران عصر شنبه ۲۱ مهر ماه در موزه سینما برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم اختتامیه سومین جشن مهر سینمای ایران عصر شنبه ۲۱ مهر با حضور علی نصیریان، علیرضا خمسه، پوران درخشنده، ژرژ پطرسی، رائد فریدزاده رئیس سازمان سینمایی، محمدمهدی احمدی مشاور عالی وزیر ارشاد، مجید اسماعیلی مدیرعامل موزه سینما و جمعی از هنرمندان و سینماگران در موزه سینما برگزار شد.

این مراسم با اجرای فرزاد حسنی و یادبود شهدای غزه و معدنچیان فوت شده در طبس آغاز شد.

ابتدای مراسم قادر آشنا دبیر جشن مهر سینمای ایران با تشکر از اهالی سینما بیان کرد: ما باتوجه به تجربه‌ای که داشتیم متوجه شدیم که در استان‌ها هیج ارتباطی بین ادارات کل و سینماگران وجود ندارد و تنها دفاتر انجمن سینمای جوان در استان‌ها در این زمینه فعالیت می‌کردند. درنتیجه به این فکر افتادیم که به مناسبت روز ملی سینما از هنرمندان سراسر کشور تجلیل کنیم و از این طریق ارتباطی میان مدیران استان و اهالی سینما به وجود بیاید.

وی افزود: در رویدادهای هنری و سینمایی ما عموماً به بازیگران، کارگردانان و تهیه‌کنندگان توجه می‌شود و به باقی صنوف که پشت صحنه حضور دارند، کمتر توجه می‌کنیم. جشن مهر سینمای ایران سعی دارد از این افراد تجلیل کند تا فعالیت‌شان دیده شود.

آشنا درباره کارکرد مهم جشن مهر سینمای ایران گفت: هدف جشن مهر سینمای ایران صرفاً توجه کردن به سینماگران استان‌ها نیست بلکه کارکرد مهم این رویداد این است که به نوعی عید نوروز هنرمندان سینما باشد. مهر سینمای ایران محل مودت و عشق‌ورزی به یکدیگر است. مهر سینمای ایران می‌خواهد بگوید که همه‌جای ایران سرای من است.

دبیر این رویداد در پایان بیان کرد: خوشحالم که با جشن مهر سینمای ایران، سینما در استان‌های کشور به عنوان یک امر جدی تلقی شد و در این رویداد برخی استان‌ها به مدت یک هفته درگیر سینما بودند.

در ادامه این مراسم از جلال‌الدین معیریان چهره‌پرداز و طراح گریم سینمای ایران تجلیل شد.

جلال معیریان سپس عنوان کرد: برای همه شما آرزوی سلامت و سعادت دارم. در حال حاضر این افتخار را دارم که خدمت هنرجویان عزیزم فعالیت کنم.

در بخش بعدی مراسم از علی نصیریان بازیگر پیشکسوت سینما و تئاتر تجلیل شد.

وی پس از تقدیر عنوان کرد: این روز را به همه همکاران و دوستانم در سینما تبریک می‌گویم زیرا امروز روز مودت و دوستی است.

وی افزود: این تشویق و تقدیر بسیار به‌جا و خوب است نه برای ما بلکه برای نسل‌های بعدی. من اگر تلاشی کرده‌ام برای خودم بوده است زیرا هنر لذت‌بخش است و اولین کسی که از خلق و خلاقیت لذت می‌برد، خود هنرمند است.

نصیریان بیان کرد: این سینما به سادگی به اینجا نرسیده است بلکه یک نسل قبل از دهه ۴۰ بودند که به فیلمفارسی مشغول بودند. بسیار به این افراد توهین شد اما آن‌ها بسیار برای سینما زحمت کشیدند.

وی در پایان با اشاره به داریوش مهرجویی گفت: حیف شد که داریوش مهرجویی زود از میان ما رفت. او هنوز می‌توانست کار کند و زندگی کند. من باید اعتراف کنم که سینما را از مهرجویی یاد گرفتم. هنوز هم فیلم «گاو» او یک اثر اورجینال و فراموش نشدنی است.

در ادامه رائد فریدزاده رئیس سازمان سینمایی عنوان کرد: من بسیار خوش‌اقبالم که در اولین روز کاری‌ام در سازمان سینمایی در چنین مراسمی حضور دارم. خوشا به حال نسل ما که در زمانه‌ای زیست می‌کند که استاد علی نصیریان در آن حضور دارد. همچنین امروز این افتخار را دارم که در موزه سینما حضور داشته باشم. موزه در ریشه یونانی مکانی برای تأمل و تذهیب است و وقتی آدم در چنین بنایی گام می‌نهد به عظمت و بلندای ایران زمین می‌بالد.

وی با اشاره به لزوم ایجاد مودت و دوستی در سینمای ایران گفت: امروز روز اول کاری بنده بود و در جمع دوستان صحبت از وفاق، مودت و دوستی است. وفاق یعنی داشتن حس مشترک و مسئولیت مشترک برای اینکه در مسیر اعتلای فرهنگ و هنر این سرزمین گام برداریم. در اینجا من خواهان یاری همه دوستان هستم. امیدوارم که هرروز شاهد اعتلای بیشتر سینمای ایران زمین باشیم.

در ادامه این مراسم ویدئویی از درگذشتگان سینمای ایران پخش شد.

سپس هنرمندان برگزیده استان‌ها در سومین جشن مهر سینمای ایران بدین شرح معرفی شدند:

سید محمدحسین علمدار (خراسان رضوی)، مهدی زمان‌پور کیاسری (مازندران)، حامد حیدری ذاکر (کرمانشاه)، حسن نجفی (آذربایجان شرقی)، فرزانه قبادی (سمنان)، زانیار لطفی (کردستان)، امید میرزایی (کرمان)، محمود نظرعلیان (زنجان)، رضا دانش‌پژوه (کهگیلویه و بویراحمد)، وحید موسائیان (لرستان)، فاطمه احمدی (مرکزی)، کریم فائقیان (بوشهر)، خیرالله تقیانی‌پور (البرز)، علیرضا دهقان (یزد)، غلامرضا عزیزی (آذربایجان غربی)، بهزاد وزیری (خوزستان)، محسن شیرزایی (سیستان و بلوچستان)، احسان عمیدیان (خراسان جنوبی)، محمود پاک‌نیت (فارس)، علیرضا استادی (تهران)، مژده صابری (هرمزگان)، امید پوراتابک (خراسان شمالی)، علی (بهزاد) رسول‌زاده (گیلان)، هدایت پیرنیا (کرمان جنوب)، شهرام ابراهیمی (چهارمحال و بختیاری)، مسعود امامی (گلستان)، بابک رضاپورجمور (همدان)، اتابک پورنادری (اردبیل)، علی ثقفی (قم)، عطاالله مجابی (قزوین)، روح‌الله اکبری (ایلام)، احمد بازماندگان قشمی (قشم).

در بخش کارگردانان موفق فیلم اول سینمایی، تندیس و لوح تقدیر اهدا شد به:

۱.خیرالله تقیانی‌پور، کارگردان فیلم سینمایی »قلب رقه» از استان البرز

۲. بابک خواجه پاشا، کارگردان فیلم سینمایی «آبی روشن» از ارومیه

۳. قربانعلی طاهرفر، کارگردان فیلم سینمایی «آپاراتچی» از ارومیه

۴. محمدعلی عسگری، کارگردان فیلم سینمایی «آسمان غرب» از تهران

۵. مرتضی علیزاده، کارگردان فیلم سینمایی «بی‌بدن» از مشهد

۶. سید علی موسوی‌نژاد، کارگردان فیلم سینمایی پویانمایی «ایلیا؛ جستجوی قهرمان» از خراسان رضوی.

همچنین در بخش دیگری از اختتامیه سومین جشن مهر سینمای ایران از فعالان برگزیده حوزه زیرساخت و تولید فیلم با اهدای لوح و تندیس تقدیر شد. اسامی برگزیدگان این بخش به شرح زیر است:

۱. عبدالصمد علمی‌زاده، فعال در حوزه زیرساخت سینمایی از تهران

۲. محمدعلی عباس‌زادگان، فعال در حوزه توسعه سالن سینما از مشهد

۳. مرتضی شایسته، تهیه‌کننده فعال در حوزه تولید فیلم سینمایی از تهران

۴. عبدالرضا تقدسی بهاری، مدیر فعال در حوزه تولید فیلم پویانمایی از تهران

۵. رامتین مرادی بالِف، مستندساز برگزیده از بوشهر

۶. صادق جوادی، انیماتور برگزیده از تهران

۷. سید جعفر موسوی، مسئول برگزیده دفتر انجمن سینمای جوان از زنجان

۸. علی سرگزی، مدیر کل برگزیده فرهنگ و ارشاد اسلامی از سیستان و بلوچستان

۹. سیدمحمدحسین بلاغی، مدیر کل برگزیده فرهنگ و ارشاد اسلامی از آذربایجان شرقی

۱۰. محمد حسین‌زاده عیش‌آبادی، مدیر کل برگزیده فرهنگ و ارشاد اسلامی از خراسان رضوی.

همچنین تندیس ویژه سومین دوره جشن مهر سینمای ایران به محمدعلی تبریزیان (همایون) اهدا شد.

کد خبر 6254814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha