۲۲ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۱۹

رئیس کل دادگستری البرز:

۱۹ زندانی از ندامتگاه مرکزی کرج آزاد می‌شوند

۱۹ زندانی از ندامتگاه مرکزی کرج آزاد می‌شوند

کرج- بازدید رئیس کل دادگستری استان البرز از ندامتگاه مرکزی کرج منجر به بررسی مشکلات و درخواست‌های ۲۲۱ زندانی و همچنین منتهی به آزادی ۱۹ زندانی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین فاضلی هریکندی صبح یکشنبه در دیدار با زندانیان ندامتگاه مرکزی کرج با تاکید بر حضور منظم مدیران و قضات در ندامتگاه‌های استان البرز برای بررسی پرونده‌های زندانی‌دار گفت: برنامه عملیاتی دادگستری کل استان و برنامه معاونت نظارت بر زندان و اجرای احکام دادگستری، تکالیف متعددی در راستای اجرای برنامه تحولی قوه قضائیه در مجموعه قضائی استان البرز تعیین کرده است.

وی ضمن اعلام آمار درخواست‌های طرح شده که حاصل گفت وگو با ۲۲۱ زندانی بود، اضافه کرد: در این دیدار درخواست پابند الکترونیک برای دو نفر، تخفیف و تعلیق مجازات برای ۱۳ نفر و تخفیف مجازات برای ۱۴ نفر مورد موافقت قرار گرفت و در مجموع با درخواست ۱۹ نفر از زندانیان به منظور بررسی و امکان آزادی از طریق نهادهای ارفاقی موافقت به عمل آمد.

رئیس کل دادگستری استان البرز تصریح کرد: در این دیدار همچنین دستورات مقتضی در خصوص تسریع در رسیدگی به پرونده ۸۵ زندانی و مشاوره و ارشاد قضائی در خصوص ۷۲ نفر صادر شد.

در دیدار انجام شده درخواست‌های متعددی از قبیل تسریع در رسیدگی، پابند الکترونیک، آزادی مشروط، تعلیق و تخفیف مجازات، زندان باز و نظام نیمه آزادی، تبدیل یا تخفیف در مجازات، اعسار و تقسیط، ادغام پرونده‌ها، مرخصی و درخواست عفو توسط زندانیان مطرح و دستورات مقتضی صادر شد.

کد خبر 6255346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha