۲۲ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۳۷

معاون دانشگاه علمی کاربری:

آموزش‌ها باید منجر به اشتغال شوند/ نظارت هوشمند بر آموزش و سنجش

آموزش‌ها باید منجر به اشتغال شوند/ نظارت هوشمند بر آموزش و سنجش

بوشهر- معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به برنامه‌ریزی برای نظارت هوشمند بر آموزش و سنجش در این دانشگاه گفت: آموزش‌ها باید منجر به اشتغال شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، فضل‌الله لک صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار کرد: دانشگاه علمی کاربردی مولود انقلاب است و در شرایطی که کشور بعد از دفاع مقدس نیاز به تکنسین برای سازندگی داشت، این دانشگاه تأسیس شد.

وی تربیت نیروی ماهر و متخصص با نیازسنجی و فعالیت در محیط کار را یکی از مهمترین مأموریت‌های این دانشگاه عنوان کرد و افزود: استفاده از ظرفیت صنعت و نگاه به بخش خصوصی از دیگر رویکردهای ما در این حوزه است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی بیان کرد: این دانشگاه دارای سالانه سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان گردش مالی است که فقط ۲۰۰ میلیارد تومان آن توسط دولت تأمین می‌شود.

تنظیم سند آموزش عالی مهارتی

وی با اشاره به اینکه برنامه درسی این دانشگاه هر پنج سال یک بار متناسب با نیازهای بازار کار به‌روزرسانی می‌شود ادامه داد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته ۹۳ درصد از فارغ‌التحصیلان این دانشگاه مشغول به کار هستند.

لک از تنظیم سند آموزش عالی مهارتی در هر استان خبر داد و اضافه کرد: ما به دو موضوع نیازسنجی و نیاز آفرینی توجه ویژه‌ای داشته‌ایم. غربالگری کد رشته‌ها محل‌ها انجام شده و حدود ۹ هزار کد رشته محل در سطح کشور حذف شده است.

وی با بیان اینکه حدود ۳۰ درصد از کد رشته‌ها محل‌ها حذف شده است، از افزایش ۳۵ درصدی تعداد دانشجویان در سال جاری خبر داد و افزود: رشته‌های جدیدی مرتبط با فناوری اطلاعات نظیر هوش مصنوعی و اینترنت اشیا را اضافه کردیم.

حذف ۸۰ مرکز

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان بوشهر ادامه داد: طی سه سال اخیر فقط ۲۰ مرکز دانشگاهی اضافه شده و حدود ۸۰ مرکز دانشگاهی حذف شده است و در استان بوشهر مرکز جدیدی طی این سال‌ها اضافه نشده است.

وی تضمین اشتغال در پذیرش دانشجو را یکی از برنامه‌های مهم عنوان کرد و گفت: تاکنون ۱۵ هزار دانشجو با تضمین اشتغال پذیرش شده و تاکید شده مراکز باید در این مسیر حرکت کنند.

لک از آموزش برای اشتغال دانش‌آموختگان در قالب طرح آباد خبر داد و اضافه کرد: نظارت هوشمند یکی از برنامه‌های ما در کیفی‌سازی آموزش و سنجش است که با به‌کارگیری دوربین برای حضور و غیاب و امتحانات انجام می‌شود.

نظارت هوشمند

وی ادامه داد: دانشگاه جامع علمی کاربردی استان بوشهر دارای ۱۰ مرکز فعال با بیش از هشت هزار دانشجو در حدود ۱۵۰ رشته محل است و در مجموع تاکنون ۶۰ هزار فارغ‌التحصیل داشته‌ایم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر خاطرنشان کرد: با نظارت هوشمند تلاش داریم که کیفیت آموزش را افزایش داده و بر وضعیت آموزش و سنجش نظارت ویژه‌ای خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه آموزش‌ها باید منتج به اشتغال شوند خاطرنشان کرد: ارتباط با صنعت را در قالب دفاتر کاریابی در دانشگاه دنبال می‌کنیم. دفاتر کاریابی باید ۲۰ درصد تفاهم با مراکز صنعتی را برای ایجاد رشته فراهم کنند.

کد خبر 6255413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha