۲۲ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۱۲

بیگی مطرح کرد؛

بازطراحی کیوسک‌های مطبوعاتی پایتخت پس از رفع مشکلات حقوقی

بازطراحی کیوسک‌های مطبوعاتی پایتخت پس از رفع مشکلات حقوقی

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران از بازطراحی کیوسک‌های مطبوعاتی پایتخت پس از رفع مشکلات حقوقی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید بیگی مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران در دویست و هفتادمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه مصوبه این جلسه درنهایت به نفع مردم خواهد بود، گفت: در موضوع غرف و بخشنامه شهردار تهران، شرکت ساماندهی تنها شناسایی را انجام می‌دهد و سامانه‌ای راه اندازی کرده‌ایم و سه هزار و ۶۴۱ غرفه در آن ثبت شده که اتفاق خوبی است.

وی افزود: به هیچ عنوان اینگونه نیست که ساماندهی غرف به شرکت واگذار شود و نه توان آن وجود ندارد و نه به صلاح است.

بیگی با بیان اینکه می‌توان ون کافه‌ها را به دو دسته مجاز و غیر مجاز تقسیم کرد، یادآور شد: در مورد کیوسک‌ها و یا دکه‌ها باید به مسائل حقوقی توجه شود. راه اندازی دکه‌ها به سال ۱۳۱۰ برمی‌گردد و اتحادیه دکاکی داشتند. قوانینی بر اساس ساختار کشور وجود داشته که کیوسک‌ها بر اساس دستورالعمل‌های اتحادیه‌ها فعالیت می‌کنند.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران با بیان اینکه در دوره فعلی و پنجم هیچ کیوسکی اضافه نشده است، خاطرنشان کرد: تقاضای بنده این است که اجازه اضافه شدن هیچ کیوسکی داده نشود.

وی ادامه داد: کیوسک‌ها یک موجودیت غیرثابت است و معابر و ترافیک در سال‌های اخیر تغییر کرده‌اند و بر اساس آن می‌توان کیوسک‌ها را جابجا کرد که مشکلات کاهش پیدا کند.

بیگی با بیان اینکه اصول در تمام بخش‌ها مشخص شده و شهرداری می‌تواند در شرایط مشخص کیوسک‌ها را نصب کند، اظهار کرد: در بخش‌های مجاز می‌توان این کیوسک‌ها را جابجا کرد که کسب و کار خانواده‌ها آسیبی نبیند. ما برای مسائل حقوقی این کیوسک‌ها اقدامات زیادی انجام دادیم و گزارشی در این خصوص به زودی آماده و ارائه می‌شود.

وی در ادامه یادآور شد: باید فرصتی داده شود که گزارش آن ارسال شود و با نظرات اعضای شورا به خرد جمعی جهت اجرای طرح برسیم.

بیگی همچنین تصریح کرد: ما سال ۱۳۷۰ قراردادی با کیوسک داران داشتیم که قرارداد بسیار عاقلانه‌ای است و تمام اقدامات شهرداری در آن دیده شده است.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران با بیان اینکه برای کاهش ۲ درصدی کیوسک‌ها چالش‌هایی وجود دارد، اظهار کرد: باید از هزار و ۲۷۵ کیوسک تعداد ۱۰۰ کیوسک را انتخاب کرد. این مسئله‌ای است که ما نتوانستیم تدبیری برای آن اندیشه کنیم. می‌توان دستورالعمل محل قرارگیری کیوسک‌ها را در نظر گرفت که مشکلی ایجاد نشود.

وی اضافه کرد: از تمام کیوسک‌های شهر تصاویری گرفته شده که در سامانه شفافیت به ثبت خواهد رسید. این کیوسک‌ها با وضعیت فعلی معماری شهر همخوانی ندارد که باز طراحی آن پس از رفع مشکلات حقوقی انجام خواهد شد.

بیگی با بیان اینکه مجوز تنقلات، کتاب و صنایع دستی از سوی این کیوسک‌ها اخذ شده است، یادآور شد: اگر مسائل آنها حل شود، به نفع شهر خواهد بود. ما هم در موضوع دخانیات مخالفت‌هایی داریم و اگر در مدیریت این کیوسک‌ها به ما کمک شود، بعید به نظر می‌رسد وضعیت بغرنجی داشته باشیم.

کد خبر 6255430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha