هکر تلگرامی برای بزرگترین شرکت بیمه هند دردسر ساخت

هکر تلگرامی برای بزرگترین شرکت بیمه هند دردسر ساخت

بزرگترین شرکت بیمه سلامت هندوستان با درخواست باج هکری روبرو شده است. این هکر از چت بات های تلگرام و وب سایت برای نشت اطلاعات حساس استفاده می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «استار هلث» بزرگترین بیمه گر سلامت هندوستان اعلام کرد با درخواست باج ۶۸ هزار دلاری یک هکر سایبری در رابطه با نشت اطلاعات مشتری و سوابق پزشکی روبرو شده است.

از زمانیکه در ۲۰ سپتامبر سال جاری میلادی رویترز فاش کرد یک هکر از چت بات های تلگرام و وب سایتی برای نشت اطلاعات حساس کاربران از جمله جزییات مالیاتی و سوابق پزشکی استفاده می کند، این بیمه گر هندی با چالش های تجاری روبرو شده و شهرت آن به خطر افتاده است.

این شرکت که اکنون ارزش سهام آن ۱۱ درصد کاهش یافته، تحقیقات داخلی را آغاز و اقدام قانونی علیه تلگرام و هکر مذکور اتخاذ کرده است. جالب آنکه هکر مذکور همچنان نمونه هایی از اطلاعات مشتریان استار را در وب سایتش به اشتراک می گذارد.

بیمه گر هندی که قبلا نیز قربانی حملات سایبری شده بود، برای نخستین بار اعلام کرد در ماه آگوست یک هکر از طریق ایمیل خواستار باج ۶۸ هزار دلاری شده است.

پس از آنکه بازارهای سهام از استار هلث خواستند درباره گزارش رویترز شفاف سازی کند، شرکت بیانیه ای در این باره صادر کرد.

تلگرام از اشتراک گذاشته اطلاعات حساب کاربری مذکور که خود را xenZen می نامد، یا ممنوعیت دائم حساب های کاربری مرتبط با هکر خوداری کرده است. استار نیز اعلام کرد تاکنون چند هشدار در این خصوص صادر شده است.

همچنین این شرکت از مقامات امنیت سایبری هندوستان برای شناسایی هکر کمک خواسته است.

کد خبر 6255495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha