۲۲ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۴۲

یک مقام مسئول تاکید کرد؛

ضرورت اجرای برنامه‌های توسعه‌ای در میدان‌های نفت و گاز گچساران

ضرورت اجرای برنامه‌های توسعه‌ای در میدان‌های نفت و گاز گچساران

یک مقام مسئول گفت: ظرفیت حداکثری تولید شرکت نفت و گاز گچساران با میزان تولید این شرکت فاصله قابل توجهی دارد؛ نیازمند اجرای برنامه‌های توسعه‌ای بر میدان‌های نفتی شرکت نفت و گاز گچساران هستیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، ابراهیم پیرامون در نشست پیش‌بینی بهره‌دهی چاه‌های نفت (تولید، توزیع و تزریق گاز) شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران با اشاره به اهمیت این نشست‌ها در تعیین افق پنج‌ساله شرکت‌های بهره‌بردار، بررسی، رفع چالش‌ها و تدوین برنامه‌های تولید شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب بیان کرد: برنامه تولید شرکت نفت و گاز گچساران با مقدار تولید این شرکت فاصله قابل توجهی دارد، از این رو نیازمند اجرای برنامه‌های توسعه‌ای بر میدان‌های نفتی شرکت نفت و گاز گچساران هستیم.

وی به توسعه مخازن سولابدر و سیاه‌مکان در قالب طرح تولید و نگهداشت اشاره و تصریح کرد: توسعه و برداشت از میدان سولابدر در طرح افزایش و نگهداشت تولید ۲۸ مخزن پس از ۴٢ سال در دستور کار قرار گرفت، افزون بر آن نصب تأسیسات این دو میدان به زودی نتیجه خواهد داد و در آینده نزدیک شاهد توسعه میدان‌های سولابدر و سیاه‌مکان خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در تشریح فرآیند توسعه چاه‌های منصورآباد افزود: توسعه چاه‌های منصورآباد پیشرفت قابل‌توجهی داشته است، بنابراین عقب‌ماندگی‌های تأسیساتی در این میدان باید جبران شود تا از ظرفیت فراهم شده برای تولید، حداکثر بهره را ببریم.

پیرامون با اشاره به ضرورت اجرای طرح‌های توسعه میدان‌ها، خواستار برنامه‌ریزی دقیق از سوی مجموعه مهندسی نفت و مخازن برای جبران فاصله ظرفیت حداکثری تولید (Planned Guide Capacity) در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران شد.

وی به ضرورت اجرای اقدام‌های مؤثر برای افزایش کیفیت نفت تولیدی اشاره و بر تلاش همه‌جانبه کارکنان شرکت‌های بهره‌بردار به‌منظور تولید حداکثری و کاهش مقدار گازسوزی در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران تأکید کرد و گفت: با اجرای به موقع پروژه‌ها و جبران ضعف‌های تأسیساتی می‌توان تا حد قابل‌توجهی از گازسوزی جلوگیری کرد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب درباره سهم تولید نفت این شرکت در دولت چهاردهم بیان کرد: ظرفیت تولید نفت در شرکت‌های تابع به‌ویژه شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران وجود دارد که می‌توان با تلاش مضاعف، نصب تسهیلات مناسب و به‌کارگیری دانش فنی به آن دست یافت.

پیرامون همچنین بر ضرورت برنامه‌ریزی جدی در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران به‌منظور تحقق اهداف تولیدی تا پایان امسال ١۴٠٣ تأکید کرد و ضمن قدردانی از اقدام‌های این شرکت در عمل به مسئولیت اجتماعی، افزود: آنچه که برای رفاه حال شهروندان و همکاران از سوی شرکت نفت و گاز گچساران انجام شده، قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم تعهدهای تازه تولید را نیز همچون گذشته با همدلی و هم‌افزایی محقق کنیم، گفت: وزیر نفت با همراهی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از روزهای نخست خدمت، پیگیری‌های لازم را برای اصلاح سقف حقوق کارکنان انجام داده‌اند و براساس آنچه که اعلام شد به‌زودی گشایش‌هایی در این باره حاصل می‌شود و شاهد لغو قانونی خواهیم بود که آسیب‌های جدی را به بدنه صنعت نفت وارد کرده است.

کد خبر 6255501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha