۲۳ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۵۲

معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد:

۵۳۶ موسسه قرآنی در طرح چهل هزار حافظ ثبت نام کردند

۵۳۶ موسسه قرآنی در طرح چهل هزار حافظ ثبت نام کردند

فیروزیان در نشست خبری با اشاره به تدوین قانونی در مجلس شورای اسلامی در حوزه حفظ گفت: تاکنون ۵۳۶ موسسه در طرح چهل هزار حافظ ثبت نام کردند و حدود ۱۷ هزار نفر متقاضی حضور در این طرح شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری چهل هزار حافظ به پاس آرمان چهل هزار شهید با حضور شبیر فیروزیان معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ظهر امروز دوشنبه ۲۳ مهر ماه در سالن جلسات این معاونت برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه این طرح از ابتدای مرداد سال جاری در استان یزد آغاز شد گفت: این طرح به نیابت از ۴۰ هزار شهید در سفر سیدالشهدای خدمت آیت الله سیدابراهیم رئیسی به استان یزد با چهار هزار حافظ شروع شد و سایر نهادها برای اجرای این طرح کمک کردند که قرار شد در مراحل بعدی در سطح سراسری برگزار شود.:

معاون قرآن و عترت افزود: تاکنون ۵۳۶ مؤسسه در این طرح ثبت نام کردند و حدود ۱۷ هزار نفر متقاضی حضور در این طرح شدند که بر اساس آمار به دست آمده تا روز گذشته حدود ۱۱ هزار نفر توانستند مرحله اول این طرح را پشت سر بگذارند.

فیروزیان تاکید کرد: اتصال میان قرآن آموزان و شهدا از طریق دیدار با خانواده شهیدان و حضور بر سر مزار آنان باعث می‌شود تا نوجوانان و جوانان، علاوه بر حفظ قرآن با شهیدان نیز آشنا شوند. چون هر یک از افراد با انتخاب یک شهید، حفظ قرآن را آغاز می‌کند.

وی افزود: ما در این سه ماه شاهد استقبال مؤسسات قرآنی بودیم و استان‌های برتر شامل مازندران، اصفهان، خراسان رضوی، قزوین، لرستان، قم و همدان است

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: شهیدان، گره‌های ناگشودنی را باز می‌کنند و آیت الله جوادی آملی فرمود هر زمینی که خون شهید بر آن ریخته می‌شود، پاک است. لذا خون کودکان غزه و لبنان و خون رزمندگان مقاومت، این سرزمین‌ها را نجات خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه در این طرح مسأله حفظ قرآن نقطه وصلی که خون شهید و حافظ قرآن را بهم وصل می‌کند برکاتی را شامل می‌شود، گفت: در این طرح سایر طرح‌های دیگر حفظ قرآن آسیب شناسی شده و با حمایت از طرح‌های خلاقانه حفظ قرآن این موضوع را اجرایی کردیم. در همین راستا از همه می‌خواهیم که مشارکت کنند تا بتوانیم در راستای هرچه بهتر برپا کردن از کمک دیگر دستگاه‌ها بهره ببریم.

۵۳۶ موسسه قرآنی در طرح چهل هزار حافظ ثبت نام کردند

فیروزیان با اعلام دستگاه‌های مشارکت کننده در این طرح گفت: بنیاد شهید، شورای توسعه فرهنگ قرآنی، سازمان تبلیغات اسلامی همکاری خوبی با ما داشتند و امیدواریم سایر دستگاه‌ها هم به این طرح بپیوندند. این طرح مردم بنیاد و نهاد و مؤسسه محور است. مردم محوری و توانمند شدن مؤسسات از رویکردهای اصلی معاونت قرآن خواهد بود.

وی ادامه داد: عدالت محور بودن ویژگی دیگر این طرح است. مؤسسات بدون تبعیض در این طرح وارد شدند که بهره‌مندی از سامانه‌های پیشرفته از جمله سامانه حمد از دیگر مزیت‌های این طرح است. ما در معاونت قرآن از هرگونه فناوری نویی که به حفظ قرآن کمک کند استقبال می‌کنیم. در نمایشگاه قرآن در سه دوره اخیر بخش‌های مرتبط با فناوری‌های نو و هوش مصنوعی داشتیم که بسیار نوآور بودند. همچنین طرح حفظ کارکنان را از اواخر سال گذشته آغاز کردیم و بنای ما این است که به همه دستگاه های دولتی آن را تسری دهیم.

فیروزیان با اشاره به تدوین قانونی در مجلس شورای اسلامی در حوزه حفظ گفت: تدوین قانونی برای ترویج حوزه حفظ در دستور کار معاونت قرآن قرار دارد که اگر این امر رقم بخورد می‌تواند باعث تحولاتی را در این زمینه شاهد باشیم. با این قانون ظرفیت‌های دولتی و غیر دولتی پای کار حفظ خواهند آمد که بسیار حائز اهمیت است. با این قانون تسهیلات و فرآیندهای حفظ قرآن به صورت قانون در بیاید می‌تواند فعالیت خوبی را رقم بزند.

معاون قرآن و عترت در پاسخ به سوالی در خصوص عدم فعالیت‌های معاونت قرآن گفت: تغییر دولت و شهادت رئیس دولت بسیار در این زمینه مسبب شد تا بهم ریختگی را شاهد باشیم اما کارها را بدون وقفه انجام دادیم. فعالیت دیگری که مقدماتش را انجام دادیم. یک رویداد هنری و معرفتی با عنوان «قرآن و غزه» است که در سطح ملی و سپس در سطح بین المللی با بخشها و موضوعات متنوع برگزار خواهیم کرد. اختتامیه فاخری برای این رویداد برپا می‌کنیم و این رویداد از کلان پروژه‌های ماست. همچنین موضوع بیمه و رایگان شدن آب و برق مؤسسات را در لایحه دولت پیگیری کردیم

وی ادامه داد: تدوین سرفصل‌های آموزش‌های تبلیغی ترویجی قرآن و تدوین آئین نامه مدارس حفظ شبانه روزی مدارس و برگزاری طرح بشری به صورت بین المللی در هند از دیگر فعالیت‌های معاونت قرآن و عترت بوده است.

کد خبر 6256796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha