۲۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۰:۳۵

چمران:

وزارت نفت باید برای خرید تاکسی برقی‌ها کمک کند

وزارت نفت باید برای خرید تاکسی برقی‌ها کمک کند

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: وزارت نفت باید برای خرید تاکسی برقی‌ها کمک کند؛ چرا که در غیر این صورت کسی نمی‌تواند تاکسی بخرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی چمران در حاشیه دویست و هفتاد و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز شهردار منطقه ۱۸ در مورد آتش‌سوزی بازار آهن شادآباد گزارشی ارائه خواهد داد، اظهار کرد: از سردار حسینی فرمانده پلیس راهور و همچنین سرهنگ موسوی پور رئیس پلیس راهور تهران بزرگ نیز دعوت شده است. ارائه ۶ گزارش حسابرسی نیز در دستور کار امروز قرار دارد.

وی در خصوص تشدید آلودگی هوا در فصل سرما، خاطرنشان کرد: خوب است که همه دستگاه‌های مؤثر در رفع آلودگی هوا باید یکجا جمع شوند و مسئولیت‌ها به آنها یادآور شود. بیش از ۲۰ دستگاهی که مسئولیت داشتند در گذشته به جلساتی دعوت می‌شدند و تصمیمات خوبی گرفته می‌شد اما آنچنان که باید عملیاتی نشد.

چمران با بیان اینکه گازوئیلی که به تهران داده می‌شود حداکثر ۵۰ ppm است، یادآور شد: این گازوئیل در دیگر شهرها حتی بالای هزار ppm است. هیچ‌یک از نیروگاه‌های ما سوخت مازوت ندارند و با گاز کار می‌کنند. این اتفاقات رخ داده اما می‌توان افزایش تعداد خودروها به ویژه پس از ایام کرونا را دلیلی دانست که به وضعیت قبل و استفاده بالا از وسایل حمل و نقل عمومی دست پیدا نکرده‌ایم. از سویی وسایل حمل و نقل عمومی کافی نیست و مردم با ازدحام مواجه هستند.

وی افزود: با وجود کاهش مصرف سوخت و افزایش کیفیت آن، تهران به دلیل شرایط جوی و عدم وزش باد به شهری آلوده تبدیل شده و این در حالیست که تهران در گذشته باغ‌شهر و شهری خوش آب و هوا و مثال‌زدنی بوده است. راه‌حل‌های قانون هوای پاک باید ریز به ریز اجرایی شود تا به نتیجه برسیم. مهمترین موضوع خارج شدن خودروهای فرسوده از عرصه است. تاکسی‌های جدید هم با مشکل پرداخت مبلغ روبه‌رو است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شهرداری در حال تنظیم برنامه برای پرداخت تسهیلات بلندمدت‌تر و بیشتر برای رفع مشکل است، گفت: شهرداری باید تلاش خود را انجام دهد و اتوبوس‌های برقی را نیز وارد کند. وزارت نفت هم باید برای تاکسی کمک کند؛ چراکه در غیر این صورت کسی نمی‌تواند تاکسی بخرد و اگر هم خریداری شود توان پرداخت مبلغ آن نیست. امروز وضعیت خوبی نداریم.

وی با بیان اینکه تقسیم قبور بهشت زهرا (س) دست سازمان است و دست ما نیست، گفت: میلیاردها تومان کابل برق در بهشت زهرا به سرقت رفت و اجازه ندادند که روشن بماند. باید نظارت‌ها تشدید شود تا بتوان از کابل دزدی جلوگیری کرد.

چمران در صحن شورا نیز با اشاره به اجرای پویش ایران همدل ۴ و کمک به مردم مظلوم فلسطین و لبنان، اظهار کرد: ما شاهد این بودیم که مردم کمک خوبی در این پویش داشتند و بانوان طلاهای خود را به مردم مظلوم فلسطین و لبنان هدیه کردند.

کد خبر 6257583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha