۲۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۱۹

مدیرکل بهزیستی استان فارس:

غربالگری اضطراب بیش از ۳ هزار کودک در فارس انجام شد

غربالگری اضطراب بیش از ۳ هزار کودک در فارس انجام شد

شیراز- مدیرکل بهزیستی استان فارس از غربالگری اضطراب ۳ هزار و ۸۴۳ کودک ۵ و ۶ ساله در استان در ۶ ماهه اول سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا هوشیار در نشست معاونین بهزیستی فارس به تشریح برخی اقدامات صورت گرفته توسط دفتر مشاوره و امور روانشناختی، معاونت امور توسعه پیشگیری بهزیستی فارس در بحث سلامت روان پرداخت و گفت: در ۶ ماهه اول سال جاری، بیش از ۱۱۶ هزار تماس با مرکز مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ بهزیستی فارس توسط مردم استان برقرار شده است.

وی با بیان اینکه در هفته بهزیستی، هفته دولت و هفته سلامت روان به جامعه هدف خدمات مشاوره رایگان و نیم بها ارائه شده است، ادامه داد: آموزش‌های پیش از ازدواج و زندگی خانواده نیز توسط مشاوران متخصص و مجرب بهزیستی فارس به ۲۲ هزار و ۴۶۸ نفر ارائه شده است.

هوشیار در ادامه سخنان خود با بیان اهمیت روزافزون سلامت روان و نقش آن در جامعه افزود: این موضوع حاکی از اهمیت انسان به عنوان یک موجود اجتماعی است.

مدیرکل بهزیستی فارس با اشاره به فرا رسیدن هفته سلامت روان گفت: هفته سلامت روان فرصتی برای ارتقای آگاهی‌های عمومی مردم در خصوص اهمیت سلامت روان و همچنین تغییر و اصلاح نگرش در خصوص بهداشت روان است.

هوشیار با بیان اینکه شعار هفته سلامت روان امسال «اهمیت سلامت روان در محیط کار» انتخاب شده است، ادامه داد: بهداشت روانی در محیط کار این روزها برای همه کارکنان تبدیل به موضوع مهمی شده است. حمایت از عوامل روانی محیط کار یک امر بسیار ضروری است و سلامت روانی مدیران و کارکنان باعث کاهش فرسودگی شغلی، افزایش کارآمدی آن‌ها در محیط کار و نیز پیشرفت شغلی نیز می‌شود.

مدیرکل بهزیستی فارس، انعطاف‌پذیری، توانایی در کنترل استرس، مسئولیت‌پذیری و تغییرپذیری را از مشخصات افراد دارای سلامت روان در محیط کار عنوان کرد و تصریح کرد: ترکیب تمام این موارد به آن‌ها کمک می‌کند تا به بالاترین حد پتانسیل خود برسند. به همین دلیل است که توجه به سلامت روان در محیط کار، اهمیت بسیار زیادی دارد و به ارتقای بهره‌وری افراد منتج می‌شود.

کد خبر 6257703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha