۲۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۰۸

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی:

صدور مجوز نشر کتاب در خراسان رضوی افزایش یافت

صدور مجوز نشر کتاب در خراسان رضوی افزایش یافت

مشهد- معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: صدور مجوز نشر کتاب طی ۶ ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۳.۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، فاطمه حسینی اظهار کرد: در ۶ ماهه نخست امسال سه هزار و ۱۳۱ مجوز نشر کتاب صادر شده، در حالی که تعداد مجوزهای صادره این بخش در مدت مشابه سال گذشته ۲ هزار و ۷۵۹ مجوز بوده است.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بیشترین موضوعات کتاب‌هایی که مجوز نشر در سال جاری را گرفته اند اجتماعی و روان‌شناسی ذکر کرد.

وی ادامه داد: صادرات فرآورده‌های چاپی غیر کتاب در استان طی نیمه نخست امسال ۱۰۰ درصد افزایش یافته است، به طوری که در این مدت ۲۳ هزار و ۸۲۶ میلیارد و ۶۱۹ میلیون و ۶۸۰ ریال فرآورده چاپی غیر کتابی از استان صادر شد در حالی که میزان صادرات فرآورده‌های چاپی غیر کتابی در خراسان رضوی طی نیمه نخست سال گذشته ۱۱ هزار و ۲۹ میلیارد و ۶۴۶ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال بوده است.

حسینی گفت: میزان صادرات کتاب از این استان در نیمه نخست امسال ۷۵۳ عنوان به ارزش ۴۷ میلیارد و ۷۰ میلیون ریال بود و این در حالی است که کل صادرات کتاب در سال ۱۴۰۲ از خراسان رضوی ۱۳۴ عنوان به ارزش ۵۹ میلیارد و ۱۲۱ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال بود که از افزایش صادرات این محصول طی امسال نشان دارد.

کد خبر 6257798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha