۲۵ مهر ۱۴۰۳، ۹:۲۵

معاون هدایت و عملیات قرارگاه خاتم الاوصیا (ص) خراسان جنوبی:

مردم خراسان جنوبی پای کار کمک به جبهه مقاومت/همه آمدند

مردم خراسان جنوبی پای کار کمک به جبهه مقاومت/همه آمدند

بیرجند-معاون هدایت و عملیات قرارگاه خاتم الاوصیا (ص) خراسان جنوبی گفت: اینجا در خیمه های مقاومت حتی افرادی با تیپ‌های متفاوت کمک‌های خود را برای کمک به جبهه مقاومت تقدیم می کنند.

حجت الاسلام محمد صدیق نژاد در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به اتفاقات اخیری که در کشور لبنان رخ داد رهبر معظم معظم انقلاب اسلامی حکم دادند که فرض است همه با همه امکانات و تجهیزات خود به میدان بیابند و به مردم لبنان و حزب الله کمک کنند.

معاون هدایت و عملیات قرارگاه خاتم الاوصیا (ص) خراسان جنوبی بیان کرد: ما نیز در قرارگاه در این راستا پویشی به نام «خیمه‌های مقاومت» را راه اندازی کردیم، تا کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردم در این زمینه را جمع آوری کنیم.

صدیق نژاد با تأکید بر اینکه امروزه در بحث جمع آوری کمک‌های مردم خیلی از مساجد نیز پای کار آمدند، بیان کرد: حدود یک هفته است که در میدان ابوذر بیرجند خیمه‌های مقاومت را برپا کرده و مردم نیز کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود را به عزیزان لبنانی هدیه می‌کنند.

نیاز به البسه زمستانی

وی ادامه داد: وقتی سخن از هدایای غیر نقدی می زنیم مقصود لباس، پتو، مواد غذایی غیر فاسد شدنی و… است و با توجه به در پیش بودن فصل سرد سال نیاز به جمع آوری لباس گرم و البسه زمستانی بسیار احساس می‌شود و نیاز مبرم وجود دارد.

معاون هدایت و عملیات قرارگاه خاتم الاوصیا (ص) خراسان جنوبی افزود: البته چند تا از مساجد سطح شهر پای کار آمده‌اند و اهالی مسجد خودشان اقدام به دوختن لباس برای مردم بی پناه لبنان کرده‌اند.

صدیق نژاد بیان کرد: در لبیک به فرمان مقام معظم رهبری بسیاری از بانوان در راستای کمک به مردم فلسطین و لبنان طلای خود را نیز هدیه می‌دهند.

وی با بیان اینکه نهادهایی چون کمیته امداد و هلال احمر نیز در کنار ما هستند، گفت: تا به این جای کار از هر قشری در بین کمک کنندگان به مردم لبنان و جبهه مقاومت وجود داشته است و گاه افرادی با پوشش‌های متفاوت مبالغ سنگینی به این جبهه کمک می‌کنند.

معاون هدایت و عملیات قرارگاه خاتم الاوصیا (ص) خراسان جنوبی گفت: ما در اینجا ساعت حدود ۷ شب (میدان ابوذر بیرجند) راوی داریم و در راستای جهاد تبیین موضوع فلسطین و جنگ اسرائیل با جبهه مقاومت را به صورت تاریخی و دقیق بیان می‌شود.

پاسخ به یک شبهه

وی با اشاره به طرح یک شبهه بیان کرد: برخی ممکن است این سوال در ذهنشان مطرح باشد که وقتی در کشور خود ما افراد نیازمندی وجود دارد چرا باید به کشور دیگری کمک کرد که این شبهه را بسیاری از معاندان در فضای مجازی نیز بیان می‌کنند.

معاون هدایت و عملیات قرارگاه خاتم الاوصیا (ص) خراسان جنوبی ادامه داد: در پاسخ به این سوال باید گفت که در وهله اول ما در کشور خودمان هر مشکل اقتصادی و یا نیاز دیگری که داشته باشیم ولی امنیت داریم اما اکنون مردم فلسطین و لبنان این امنیت از آنها سلب و زندگی معمولی شأن تحت تأثیر جنایت‌های اسرائیل قرار گرفته است.

صدیق نژاد اظهار کرد: نکته دوم اینکه اصلاً همچنین مسئله‌ای صحت ندارد که وقتی ما به مردم لبنان و فلسطین کمک می‌کنیم به معنای آن است که از نیازمندان کشور خودمان غفلت کرده‌ایم که این موضوع بر اساس مشاهدات صحت ندارد.

جهادگران همواره آماده خدمت رسانی هستند

وی گفت: مگر گروه‌های جهادی و بسیجیان در هر حادثه طبیعی از سیل و زلزله پای کار نیستند و یا به عنوان مثال در طول سال بسیجیان جهادگر به مناطق محروم و روستاها نمی‌روند و گاه خدمات گرانی چون دندانپزشکی را به صورت رایگان ارائه نمی‌دهند.

معاون هدایت و عملیات قرارگاه خاتم الاوصیا (ص) خراسان جنوبی یادآور شد: از طرف دیگر گزارش‌ها را ببینید که به عنوان مثال کمیته امداد در طول سال چه میزان جهیزیه زوج‌های نیازمند را تأمین و به آنها کمک می‌کنند

صدیق نژاد ادامه داد: باید این نکته را مد نظر قرار دهیم اگر لبنان و فلسطین در خط مقدم مقابله با اسرائیل نباشد در آینده ما در مرزهای خودمان باید با صهیونیست بجنگیم و این موضوع به امنیت داخلی کشور خود ما نیز ارتباط دارد.

کد خبر 6258591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha