۲۵ مهر ۱۴۰۳، ۱۷:۵۹

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام خبر داد؛

افزایش ۱۸ درصدی جوجه‌ریزی در واحدهای گوشتی مرغداری استان ایلام

افزایش ۱۸ درصدی  جوجه‌ریزی در واحدهای گوشتی مرغداری استان ایلام

ایلام-مدیرکل دامپزشکی استان ایلام از افزایش ۱۸ درصدی جوجه‌ریزی در واحدهای گوشتی مرغداری استان ایلام خبر داد.

یونس احمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر در خصوص وضعیت کانون‌های بیماری و جوجه‌ریزی در شش ماهه اول سال ۱۴۰۳ گفت: جوجه‌ریزی صورت گرفته در واحدهای گوشتی استان در شش ماه اول سال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۸ درصد افزایش یافته و به بیش از ۱۰ میلیون قطعه رسیده است.

وی ادامه داد: به رغم افزایش نسبی بعضی از کانون‌های بیماری از جمله نیوکاسل و آنفلوآنزای غیرفوق حاد، درصد تلفات کلی در واحدهای پرورشی استان کاهش ۴ درصدی را نشان می‌دهد و همچنین درصد تلفات در واحدهای مبتلا به بیماری‌ها ثابت بوده است.

احمدی در رابطه با افزایش کانون‌های بعضی از بیماری‌ها گفت: به نظر می‌رسد علت افزایش کانون‌های بعضی از بیماری‌ها به واسطه افزایش جوجه‌ریزی، تغییرات ناگهانی در آب و هوا و گرم شدن نسبی هوا است.

وی تصریح کرد: در خصوص پایش و رصد بیماری آنفلونزای فوق حاد، خوشبختانه تا کنون هیچ موردی از بیماری در استان در طی ۱۴ سال اخیر مشاهده نشده و در پایش و مراقبت فعال طراحی شده توسط سازمان دامپزشکی کشور در شش ماهه اول سال تعداد ۳۴۰۰ نمونه خون از طیور بومی و روستایی از سطح روستاهای استان موردآزمایش قرار گرفته و هیچ موردی از بیماری مشاهده نشده است.

وی در پایان گفت: امیدواریم من‌بعد با همکاری مرغداران عزیز و همکاری وتلاش همکاران در اقصی نقاط استان شاهد کاهش بیماری‌های واگیر درصنعت طیور استان باشیم.

کد خبر 6259443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha