۲۵ مهر ۱۴۰۳، ۲۰:۰۶

استاندار لرستان مطرح کرد؛

ضرورت ترویج فرهنگ شهادت با نام‌گذاری محلات و معابر به نام شهدا

ضرورت ترویج فرهنگ شهادت با نام‌گذاری محلات و معابر به نام شهدا

خرم‌آباد - استاندار لرستان بر ضرورت ترویج فرهنگ شهادت با نام‌گذاری محلات و معابر به نام شهدا تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوطالب شفقت در یک‌صد و سی‌امین جلسه شورای فرهنگ عمومی لرستان که با دستور کار ارتقای فرهنگ کار برگزار شد، گسترش فرهنگ کار را در جامعه، امری زمان‌بر دانست و اظهار داشت: بایدها و نبایدهای ارتقای فرهنگ کار را باید به‌عنوان عوامل مؤثر در فرهنگ عمومی به جامعه توسعه و تبیین کنیم.

وی با اشاره به اینکه جامعه عمومی لرستان جامعه‌ای فرهنگی، متدین است، افزود: مردم استان به کارکردن علاقه‌مند هستند، اما باید تلاش شود موضوع فرهنگ کار به‌عنوان یک مفهوم در میان عموم مردم آن‌قدر تکرار که نهادینه شود.

استاندار لرستان در بخش دیگری از سخنان خود به‌ضرورت ترویج فرهنگ شهادت با نام‌گذاری محلات و معابر با نام شهدا، تأکید کرد و گفت: نام‌گذاری معابر و اماکن عمومی، معرف فرهنگ و اخلاق و تمدن هر شهر است.

شفقت در مورد اهمیت نام‌گذاری اماکن عمومی به نام شهدا، گفت: کشور ما اسلامی است، ما هرچه داریم مرهون و مدیون شهدا و ایثارگران است و مزین کردن معابر و میادین شهر به نام شهدا، موجب عزت و سربلندی ایران اسلامی و جاوید ماندن این رشادت‌ها می‌شود.

وی تأکید کرد: همه نهادهای فرهنگی، اعم از صداوسیما، آموزش‌وپرورش، شهرداری و حتی اتحادیه‌های تاکسیرانی موظف هستند اماکنی در استان که به نام شهدا نام‌گذاری شده‌اند، با همان نام به کار ببرند.

استاندار لرستان، ادامه داد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز موظف است این موضوع را پیگیری کند که نام مقدس شهدا نسبت به این اماکن ذکر شود.

کد خبر 6259518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha