۲۶ مهر ۱۴۰۳، ۱۰:۵۶

بقایی:

آمریکا و آلمان مهمترین توجیه‌گران جنایات اسرائیل هستند

آمریکا و آلمان مهمترین توجیه‌گران جنایات اسرائیل هستند

سخنگوی وزارت امور خارجه نوشت: مردم فلسطین، منطقه و جهان از خاطر نخواهند برد که آمریکا و آلمان به عنوان مهمترین توجیه‌گران جنایات اسرائیل، بزرگترین تأمین‌کنندگان سلاح‌ به این رژیم هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، اسماعیل بقایی سخنگوی وزارت امور خارجه در شبکه ایکس در سال‌روز حمله هوایی رژیم صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی غزه، نوشت: مردم مظلوم غزه در شب ۱۷ اکتبر ۲۰۲۳ در آن بیمارستان پناه گرفته بودند که توسط جنگنده‌های رژیم صهیونی قتل عام شدند. مردم فلسطین، منطقه و جهان از خاطر نخواهند برد که آمریکا و آلمان به عنوان مهمترین توجیه‌گران جنایات اسرائیل، همزمان بزرگترین تأمین کنندگان سلاح‌های مرگبار به این رژیم هستند.

پیام سخنگوی وزارت امور خارجه در شبکه ایکس در سال‌روز حمله هوایی رژیم صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی غزه به شرح زیر است:

در سالروز حمله هوایی رژیم صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی غزه که منجر به شهادت بیش از ۵۰۰ بیمار شامل زنان و کودکان زخمی شد، به یکدیگر یادآوری می‌کنیم که قساوت و بی‌رحمی در صورتی که با خودشیفتگی ایدئولوژیک و مصونیت همراه شود، هیچ حد و مرزی ندارد.

مردم مظلوم غزه در شب ۱۷ اکتبر ۲۰۲۳ در آن بیمارستان پناه گرفته بودند که توسط جنگنده‌های رژیم صهیونی قتل عام شدند.

این اولین مورد از جنایت جنگی توسط اسرائیل در غزه در روزهای نخستین از شروع نسل کشی بود که با محکومیت یکصدای جامعه جهانی مواجه شد.

افسوس که اطمینان رژیم اشغالگر از بی کیفرمانی تضمینی حاصل از حمایت همه‌جانبه آمریکا و برخی دیگر از کشورهای اروپایی موجب تکرار آن جنایت و جنگ گسترده‌تر علیه فلسطینی‌ها در سراسر سرزمین مادری‌شان شده است.

مردم فلسطین، منطقه و جهان از خاطر نخواهند برد که آمریکا و آلمان به عنوان مهمترین توجیه‌گران جنایات اسرائیل، همزمان بزرگترین تأمین کنندگان سلاح‌های مرگبار به این رژیم هستند. همدستی و شراکت در جنایت به اندازه ارتکاب جنایت، شنیع است.

کد خبر 6259882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha