۲۷ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۵۲

دبیر جشنواره تئاتر مازندران:

۱۲ نمایش برای حضور در جشنواره تئاتر مازندران بازبینی شد

۱۲ نمایش برای حضور در جشنواره تئاتر مازندران بازبینی شد

ساری- دبیر جشنواره تئاتر مازندران از بازبینی ۱۲ نمایش برای حضور در سی و ششمین جشنواره تئاتر استان خبر داد.

هادی اصغری در گفت وگو با خبرنگار مهر با بیان این که بازبینی نمایش‌ها براب حضور در جشنواره تئاتر استان از روز چهارشنبه ۲۵ مهر ماه شروع شده است و طی این دو روز ۱۲ اثر توسط هیئت داوران، مورد بازبینی قرار گرفته است، گفت: در نخستین روز بازبینی، نمایش خیابانی «ن مثل نیروگاه» به کارگردانی اسماعیل حسن پور از نکا، نمایش صحنه‌ای «هفت پله تا آتنا» به کارگردانی حمیده احمدی جوان، نمایش صحنه‌ای «راه ناتمام- تمام» به کارگردانی محمد طالبی، نمایش خیابانی «رسول ترک» به کارگردانی علی عظیمی، نمایش خیابانی «انتظار» به کارگردانی ارسلان مهدوی، نمایش خیابانی «ماهی قرمز» به کارگردانی مارال ناطقی از ساری، نمایش صحنه‌ای «لالایی برای بیداری» به کارگردانی حسین غلامی از قائمشهر و نمایش صحنه‌ای «بازگشت» به کارگردانی منیژه معصومی، اجرا شد.

وی افزود: همچنین روز پنجشنبه ۲۶ مهرماه دومین روز بازبینی آثار در شهرستان‌های نکا، بابلسر و آمل بوده که نمایش صحنه‌ای «مماس ممتد» به کارگردانی احمد خدادی از نکا و نمایش صحنه‌ای «این صحنه رو یادم میاد» به کارگردانی محمدجواد ملک محمودی از شهرستان گلوگاه، نمایش صحنه‌ای «گمشده در آناتومی» به کارگردانی امیرحسین فلاحت پیشه از بابلسر و نمایش صحنه‌ای «ابریشمی ها» به کارگردانی عیسی نعمتی از شهرستان بابل جهت ارزیابی هیئت داوران مرحله انتخاب، به اجرا درآمد.

دبیر این دوره از جشنواره تئاتر استان مازندران با اشاره به این مهم که مضامین آثار اجرا شده در این دو روز، حول محور معرفی و پرداختن به سیره و زندگی شخصیت‌ها، قهرمانان و شهدای شاخص استان، دفاع مقدس، ایثار و فداکاری، فرهنگ استقامت و مقاومت، موضوعات اجتماعی و سبک زندگی اسلامی ایرانی بوده است، تصریح کرد: برگزاری این جشنواره فرصتی بسیار مناسب برای فعالان هنر نمایش در استان است که می‌توانند با حضور در این جشنواره، استعدادها و توانمندی‌های خود را به نمایش بگذارند.

اصغری با اشاره به این که مخاطب اصلی تئاتر، مردم هستند، اظهار کرد: برگزاری جشنواره تئاتر موجب شور، نشاط و توسعه فرهنگ عمومی خواهد شد.

به گفته وی، هیأت انتخاب سی و ششمین جشنواره تئاتر استان مازندران را استاد داریوش شافی، نادیا فرجی و ندا حبیبی تشکیل داده است.

دبیر جشنواره تئاتر مازندران بیان کرد: در مرحله بازبینی ۲۴ نمایش اجرا خواهد شد که در نهایت با نظر هیأت داوران، آثار منتخب مطابق با فراخوان منتشر شده به مرحله نهایی راه خواهند یافت.

گفتنی است، بازبینی آثار سی و ششمین جشنواره تئاتر مازندران از ۲۵ مهر ماه آغاز شده است و تا پایان روز شنبه ۲۸ مهر ماه ادامه خواهد داشت.

کد خبر 6260663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha