۲۸ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۴۰

مدیرکل هواشناسی اردبیل خبر داد؛

نفوذ سامانه بارشی از امروز در اردبیل/ دما روند کاهشی خواهد داشت

نفوذ سامانه بارشی از امروز در اردبیل/ دما روند کاهشی خواهد داشت

اردبیل- مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی سامانه بارشی از امروز در سطح استان اردبیل آغاز خواهد شد.

مجید کوهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: بر پایه‌ی آخرین خروجی مدل‌های عددی پیش بینی وضع هوا، جو استان تا روزهای پایانی هفته جاری ناپایدار است؛ آسمان در غالب ساعات تا اوایل روز پنجشنبه نیمه ابری تا ابری، توأم با وزش باد خزری تند تا گاهی نسبتاً شدید و مه آلود خواهد بود.

وی با بیان اینکه طی این مدت دما نیز روندی کاهشی به خود خواهد گرفت، افزود: تا ظهر روز دوشنبه ناپایداری‌ها عموماً در برخی از مناطق استان به شکل بارش خفیف باران خواهند بود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: از بعد از ظهر روز دوشنبه با نفوذ سامانه بارشی سرد و فعالی به استان بر شدت ناپایداری‌ها افزوده شده، ضمن کاهش محسوس‌تر دمای هوا، بارش‌های مورد انتظار قابل ملاحظه پیش‌بینی می‌شوند.

کوهی با بیان اینکه از دوشنبه شب تا اواخر روز چهارشنبه بارش‌ها در ارتفاعات استان به شکل برف خواهد بود، ادامه داد: حتی بارش مخلوطی از باران و برف در مناطق شهری و روستایی مرکز و جنوب استان دور از انتظار نخواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: کمینه دمای هوا از روز دوشنبه به تدریج در برخی نواحی مرکزی و جنوبی استان به صفر درجه سلسیوس خواهد رسید که با تداوم این وضعیت طی صبحگاه روز پنجشنبه انتظار می‌رود غالب مناطق مرکزی و جنوبی دمای صفر درجه سلسیوس و کمتر از آن را تجربه کنند.

کد خبر 6261671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha