۲۹ مهر ۱۴۰۳، ۸:۳۸

مهر گزارش می دهد؛

لزوم ذخیره سوخت زمستانی/ بدمصرف ها نقره داغ می شوند

لزوم ذخیره سوخت زمستانی/ بدمصرف ها نقره داغ می شوند

ساری- پاییز با شتاب به سمت زمستان می‌رود تأمین سوخت برای بخش خانگی و صنایع مازندران از دغدغه‌های همیشگی فصل سوز و سرما است.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: امسال پاییز و سرما زودتر از سال‌های دیگر خودنمایی کرد و سوز و سرما در مناطق کوهستانی و سردسیر مازندران احساس شد.

مازندران استان چهار فصل است و رنگ طبیعت در پاییز بیش از دیگر مناطق زرد و رویایی است اما در پس این رویاها شب‌ها و روزهای سردی در انتظار ساکنان این استان است.

تابستان و فصل گرما زودتر از آنچه که تصور می‌کردیم گذشت و طبیعت زردپوش شد و در این فصل تأمین سوخت برای مناطق کوهستانی و صنایع از مهم‌ترین نیازها به شمار می‌رود.

هنوز برخی از روستاهای کوهستانی و صعب العبور مازندران از نعمت گاز بی‌بهره هستند و روستاییان مجبورند با نفت سفید زمستان سرد را به روزهای بهار پیوند دهند.

آغاز توزیع سوخت زمستانی در مازندران

توزیع سوخت زمستانی از ماه پیش در استان مازندران شروع و از روستاییان خواسته شد تا برای تأمین سوخت اقدام کنند همچنین به صنایع توصیه شد که نسبت به جایگزینی سوخت و ذخیره سازی آن اقدام کنند.

حدود ۱۰۰ هزار مشترک و روستای مازندران به دلیل نداشتن گاز طبیعی از سوخت نفت سفید استفاده می‌کنند و ۱۰ درصد مشترکان برق و گاز مازندران نیز صنایع هستند.

لزوم ذخیره سوخت زمستانی/ بدمصرف ها نقره داغ می شوند

در فصل سرد زمستان تأمین سوخت پایدار برای بخش خانگی جزو اولویت‌های متولیان برق و گاز است و به صنایع توصیه شده که برای جلوگیری از قطع گاز نسبت به ذخیره سازی سوخت جایگزین اقدام کنند.

در غرب مازندران ۳۰ هزار مشترک روستایی از نفت سفید استفاده می‌کنند و ماهانه ۲۵۰۰ لیتر سهمیه برای هر خانوار در نظر گرفته شده است. سبحان رجب پور مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری با اشاره به سختی‌های سوخت رسانی به مناطق صعب العبور نواحی ساری، نکا، بهشهر، سوادکوه و آمل، بیان کرد: مصرف کنندگانی که تا کنون برای دریافت نفت سفید در سامانه سدف ثبت نام نکرده اند در اولین فرصت نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

وی در گفت وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه مشکلی برای توزیع و سخت زمستانی نداریم، گفت: مشترکان برای دریافت سوخت از فروشندگی‌های محل سکونت خود اقدام کنند و این کار را به ماه‌های پایانی سال موکول نکنند.

مشترکان برای دریافت سوخت از فروشندگی‌های محل سکونت خود اقدام کنند و این کار را به ماه‌های پایانی سال موکول نکنند در غرب مازندران نیز ۳۰ هزار مشترک نفت سفید در مناطق کوهستانی و صعب العبور زندگی می‌کنند که همزمان با فصل سرما دغدغه تأمین سوخت را دارند و در سال جاری از چندی قبل برای توزیع سوخت در این مناطق برنامه ریزی شده است.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی غرب مازندران - چالوس گفت: مشکلی برای تأمین سوخت زمستانی مشترکان نداریم.

تورج امانی با بیان اینکه بخش‌های مختلف کشاورزی، صنایع، بیمارستان‌ها، اصناف و ادارات سوخت ذخیره (سوخت دوم) خود را دریافت کنند تا در زمستان مشکلی نداشته باشند، افزود: از مرداد سال جاری فراخوان برای ثبت نام سوخت دوم در سامانه سدف از سوی نواحی تابعه انجام شد ولیکن هنوز این مهم با توجه به اهمیت موضوع از سوی متقاضیان به درستی انجام نشده است.

امانی در خصوص اهمیت سوخت ذخیره ویژه زمستان خاطر نشان کرد: بافت فشار گاز طبیعی با رویکرد مدیریت بحران، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی وارد میدان می‌شود ولی تدابیر مد نظر بر این است که بخش‌های مختلف از قبیل کشاورزی (گلخانه‌ها، مرغداری‌ها)، اصناف (نانوایی‌ها …)، بیمارستان‌ها، صنایع (تولیدکننده‌ها …) ادارات با ارائه مستندات هرچه سریع‌تر نسبت به انجام مراحل اداری اقدام تا قبل از ورود به فصل سرما سوخت مورد نیاز خود را دریافت و ذخیره سازی کنند تا در زمان بروز بحران و قطعی گاز بتوانند پس از هماهنگی سوخت ذخیره را مصرف کنند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی غرب مازندران افزود: متأسفانه برخی از متقاضیان بخش اصناف و خدمات رسان بویژه تولید کنندگان که نقش مهمی در اقتصاد خانواده و جامعه دارند هنوز اقدامی به دوگانه سوز کردن مشاغل خود و یا دریافت سوخت ذخیره نکرده و قابلیت دریافت و ذخیره سازی و مصرف سوخت ذخیره را ندارند که می‌بایست به صورت شهرستانی توسط مسئولان ذیربط مدیریت و ضرورت اطلاع رسانی شود.

امانی اظهار داشت: هیچ مشکلی در تأمین و توزیع سوخت زمستانی نداریم و آماده توزیع سوخت هستیم اما تنها موردی که موجب عدم سوخت رسانی موفق می‌شود عدم ارائه مستندات به موقع و ثبت نام در سامانه سدف است که با مراجعه به آدرس newrtejaratasan.niopdc.ir می‌بایست نسبت به ثبت کاربر متناسب با جواز کسب یا پروانه بهره برداری اقدام و قبل از ورود به فصل سرما و بحران سوخت مورد نیاز را دریافت کنند.

لزوم ذخیره سوخت زمستانی/ بدمصرف ها نقره داغ می شوند

مشترکان بدمصرف و ویلاهای خالی گاز زیر تیغ

حدود ۱۰ درصد از مشترکان گاز استان مازندران را صنایع تشکیل می‌دهند و همزمان با فصل سرما تأمین سوخت پایدار برای بخش خانگی و صنایع از دغدغه‌ها به شمار می‌رود. طبق اعلام شرکت گاز مازندران در نیمه اول امسال بیش از سه میلیارد مترمکعب گاز در استان مازندران مصرف شد و این میزان در فصل سرما چند برابر رشد می‌کند.

قاسم مایلی رستمی مدیرعامل شرکت گاز مازندران با تاکید بر استفاده از تجهیزات گازی استاندارد و لزوم مدیریت مصرف منابع انرژی گفت: رصد و پایش مشترکان پرمصرف و ویلاهای خالی اما دارای گاز روشن ادامه می‌یابد و نسبت به قطع گاز بدمصرف ها اقدام می‌شود.

وی در گفت وگو با خبرنگار مهر با اظهار اینکه تأمین گاز پایدار برای بخش خانگی جزو اولویت‌ها است، افزود: در زمان پیک مصرف گاز صنایع محدود می‌شود و از آنان درخواست داریم برای جایگزینی سوخت اقدام کنند.

وی با تاکید براین که صنایع و واحدهای تولیدی از همین الان باید نسبت به جایگزینی سوخت اقدام کنند، گفت: همچنین در ایام فصل سال تلاش می‌کنیم گاز بخش خانگی تأمین شود و این بخش خط قرمز ما است.

مایلی رستمی همچنین بر لزوم نکات ایمنی وسایل گرمایشی در آستانه فصل سرد سال تاکید کرد و از مردم خواست قبل از روشن کردن وسایل گرمایشی دودکش را کنترل و نکات ایمنی را در نصب سیستم‌های گرمایشی مورد توجه قرار دهند.

استان مازندران بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار مشترک گاز دارد و حدود ۳۰۰ روستای استان در مناطق کوهستانی از داشتن گاز طبیعی بی بهره هستند ومشترکان از نفت سفید برای سوخت استفاده می‌کنند.

همزمان با کاهش دما وسایل گرمایشی در مناطق روستایی و شهری استان مازندران زودتر از سال‌های قبل شروع شده است.

کد خبر 6262292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha