۲۹ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۲۲

فرماندار شفت تاکید کرد؛ 

لزوم آمادگی تمامی دستگاه‌های خدمات رسان برای سامانه جدید بارشی

لزوم آمادگی تمامی دستگاه‌های خدمات رسان برای سامانه جدید بارشی

شفت- فرماندار شفت گفت: تمامی دستگاه‌های خدمات رسان برای برنامه ریزی و جلوگیری از آب گرفتگی و بروز احتمالی سیلاب در سطح شهرستان آمادگی کامل را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی نقدی صبح یکشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان شفت اظهار کرد: همه دستگاه‌های خدماتی و اجرایی شهرستان شفت عضو ستاد مدیریت بحران هستند باید از هم اکنون آمادگی مقابله با بحران‌ها و مدیریت بحران را داشته باشند.

وی با بیان اینکه امکانات ادارات شهرستان محدود است، گفت: آمادگی برای مقابله با بحران از اهمیت خاصی برخوردار است و همه دستگاه‌های اجرایی می‌بایست از قبل برای مقابله با حوادث احتمالی برنامه ریزی کنند و با یکدیگر هم افزایی و همکاری داشته باشند.

فرماندار شهرستان شفت با اشاره به این مطلب که تغییرات آب و هوایی و وضعیت جوی قابل پیش بینی نیست، افزود: به دلایل مختلف شاهد آن هستیم که تغییرات آب و هوایی و وضعیت جوی قابل پیش بینی نیست و در نتیجه ما هر لحظه باید آمادگی لازم را برای مدیریت هرگونه بحران احتمالی داشته باشیم.

نقدی با بیان اینکه با برنامه ریزی می‌توان شدت بحران‌ها را کاهش داد، بیان کرد: وظیفه همه دستگاه‌ها است که اولویت را به حل بحران اختصاص دهند و تمام امکانات موجود در سطح شهرستان اعم از عمومی و بخش خصوصی باید در زمان بحران اختیار ستاد مدیریت بحران قرار گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به پیش‌بینی اداره کل هواشناسی و هشدار نارنجی و احتمال وقوع سیل، جاری شدن سیلاب، گرفتگی معابر، طغیان رودخانه‌های سیاهمزگی و امام زاده ابراهیم (ع) تمامی مرخصی‌ها و مأموریت‌ها تا پایان خروج سامانه بارشی لغو و رؤسای ادارات، دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان حق خروج از شهرستان را نداشته و بایستی به صورت فعال تمامی اقدامات مرتبط را در دستور کار قرار دهند.

نقدی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های خدمات رسان برای مقابله با بحران احتمالی می‌بایست در آماده باش کامل باشند، ادامه داد: با توجه به کاهش دما و اعلام وضعیت نارنجی در سوی سازمان هواشناسی نیاز است دستگاه‌های اجرایی متولی، اشرافیت و آمادگی کامل جهت جلوگیری از هر گونه بحران را داشته باشند.

وی اضافه کرد: تمامی دستگاه‌های خدمات رسان از جمله شهرداری‌ها، اداره برق، راهداری، راه و شهرسازی، آبفا، گاز در حالت آماده باش کامل باشند و مردم نیز از تردد و توقف در کنار رودخانه‌های فصلی، مسیل‌ها، تردد در جاده‌های محتمل وقوع حادثه، کوهنوردی اجتناب کنند.

نقدی به تجربه برف سنگین سالیان گذشته در سطح مناطق امام زاده ابراهیم، امام زاده اسحاق نیز اشاره کرد و افزود: باید از هم اکنون برای فصل سرما و برف و باران چاره اندیشی کنیم و برای مدیریت برف سنگین آمادگی لازم را داشته باشیم و از امکانات موجود بخش خصوص در این شهرستان استفاده نمائیم.

کد خبر 6262643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha