۲۹ مهر ۱۴۰۳، ۱۶:۱۵

ویتنام؛ بازار بکر پتروشیمی برای ایران

ویتنام؛ بازار بکر پتروشیمی برای ایران

سفیر ایران در ویتنام از استقبال و علاقه‌مندی مسئولان این کشور برای دریافت محصولات صنعت پتروشیمی ایران و حضور شرکت‌های ایرانی در صنعت پلاستیک و پلیمر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر علی‌اکبر نظری در حاشیه بیست‌ودومین نمایشگاه صنعت پلاستیک و لاستیک ویتنام گفت: بازار پلیمر و پلاستیک ویتنام بسیار بکر است و آنها علاقه‌مند حضور شرکت‌های قدرتمند ایرانی در این کشور هستند.

وی با اشاره به حضور پررنگ شرکت‌های ایرانی در این نمایشگاه تصریح کرد: تاکنون بازار پلاستیک و پلیمر کشور ویتنام در دست تجار یکی از کشورهای منطقه بوده است که این محصولات را با قیمت بالا در بازار عرضه کرده‌اند، این در حالی است که این محصولات در شرکت‌های ایرانی با کیفیت مشابه یا بهتر و قیمت رقابتی تولید می‌شود، بنابراین با توجه به علاقه‌مندی طبیعی متقاضیان این محصولات برای واردات ارزان‌قیمت‌تر، شرکت‌های ایرانی می‌توانند با توجه به کیفیت محصولات با ارائه قیمت رقابتی به‌راحتی به بازار ویتنام ورود کنند.

سفیر ایران در کشور ویتنام با اشاره به استقبال بسیار زیاد بخش‌های مهم اقتصادی این کشور از غرفه‌های شرکت‌های ایرانی ادامه داد: مدیران انجمن پلاستیک ویتنام با ۳ هزار عضو، به‌عنوان مهم‌ترین بازدیدکنندگان نمایشگاه، مدیران عامل شرکت‌های معتبر، تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان صاحب‌نام ویتنام ازجمله بازدیدکنندگان در این نمایشگاه بودند.

۴۲۰۰ مصرف‌کننده مواد پلاستیک و لاستیک ویتنام متقاضی تولیدات پتروشیمی ایران

نظری حضور شرکت پترولیمکس، به‌عنوان بزرگ‌ترین واردکننده محصولات شیمیایی و پتروشیمی کشور ویتنام، در این نمایشگاه را یکی از نقاط این نمایشگاه دانست و گفت: کشور ویتنام توانسته به رشد ۱۵ تا ۲۰ درصدی در صنعت پلیمر و پلاستیک برسد که این موضوع نشان‌دهنده فرصت مناسب شرکت‌های پتروشیمی ایران برای حضور در این بازار است.

وی با اشاره به فعالیت ۴ هزار و ۲۰۰ واحد مصرف‌کننده محصولات پلیمر و پلاستیک در کشور ویتنام گفت: بخش عمده این واحدها شامل ۲ هزار و ۸۰۰ واحد در شهر هوشی‌مین فعالیت می‌کنند، زیرا این شهر قطب صنعتی کشور محسوب می‌شود.

سفیر ایران با اشاره به برگزاری نشست مشترک ایران و رئیس اتاق بازرگانی ویتنام و استقبال انجام‌شده از حضور ایران در این نمایشگاه گفت: استقبال مسئولان اقتصادی کشور ویتنام از حضور تولیدکنندگان محصولات پتروشیمی ایران، نویدبخش دریافت سهم قابل‌توجهی از بازار این کشور از سوی تولیدکنندگان ایرانی است.

کد خبر 6263056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha