۳۰ مهر ۱۴۰۳، ۹:۰۷

شناورهای سبک و کشتی‌های تجاری از تردد در خلیج فارس خودداری کنند

شناورهای سبک و کشتی‌های تجاری از تردد در خلیج فارس خودداری کنند

بندرعباس- کارشناس هواشناسی استان هرمزگان گفت: وزش بادهای نسبتاً شدید شمال غربی بر روی خلیج فارس و مواج شدن آن مورد انتظار است و وضعیت برای تردد شناورها مناسب نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرضیه سی‌سی پور با اشاره به آخرین وضعیت جوی استان گفت: امروز در ساعات ابتدایی صبح مه صبحگاهی سبب کاهش دید افقی در سواحل و جزایر می‌شود.

وی ادامه داد: در طول روز گذر ابر در آسمان استان پیش‌بینی می‌شود و در ارتفاعات استان وقوع رگبار پراکنده باران دور از انتظار نیست.

کارشناس هواشناسی استان هرمزگان عنوان کرد: دریا در ساعات صبح آرام اما در ساعات بعدازظهر و شب، خلیج فارس با وزش بادهای نسبتاً شدید شمال غربی، مواج خواهد شد، بیشینه سرعت باد در خلیج فارس به بیش از ۴۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به بیش از ۱۵۰ سانتی‌متر خواهد رسید.

وی تاکید کرد: توصیه می‌شود در این مدت شناورهای سبک، صیادی و تفریحی از تردد دریایی خودداری کنند و از تردد کشتی‌های تجاری به مقاصد استان‌های خوزستان و بوشهر و کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس نیز اجتناب شود و تمهیدات لازم در بنادر غربی استان صورت پذیرد.

سی‌سی پور ادامه داد: روز سه شنبه وزش بادهای شمال غربی با شدت کمتر در نیمه غربی خلیج فارس تداوم خواهد داشت و افزایش بادهای جنوب شرقی نیز در محدوده دریای عمان و نیمه شرقی تنگه هرمز پیش‌بینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: به لحاظ دمایی در سه روز آینده نوسانات دمایی، تغییرات ۱ تا ۲ درجه‌ای خواهد داشت.

کد خبر 6263551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha