۲ آبان ۱۴۰۳، ۱۴:۱۵

۱۵۰۰ تن کود فسفاته به کشاورزان استان بوشهر تخصیص یافت

۱۵۰۰ تن کود فسفاته به کشاورزان استان بوشهر تخصیص یافت

بوشهر- مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر گفت: بیش از هزار و ۵۰۰ تن کود فسفاته به کشاورزان استان بوشهر تخصیص یافت

به گزارش خبرنگار مهر، خسرو عمرانی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اهمیت استفاده از کود دی آمونیوم فسفات جهت غنی کردن خاک‌های زراعی و باغی باید این کود در سبد کودی تمامی کشت‌ها قرار گیرد تا بتوانیم به هدف اساسی تأمین امنیت غذای کشور و تولید مطلوب محصولات اساسی به ویژه گندم دست یابیم.

وی افزود: با توجه به آغاز کشت پاییزه و نیاز مبرم کشور به کودهای فسفاته، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور، اقدام به تأمین و تدارک مقدار ۲۰۰ هزار تن کود دی آمونیوم فسفات با بالاترین کیفیت و استاندارد جهانی تأمین و اکنون در مرحله اول مقدار ۵۲ هزار و ۵۰۰ تن در بندر امام خمینی تخلیه و هزار و ۵۰۰ تن از این کود به استان بوشهر تعلق دارد.

عمرانی اظهار کرد: این کود برابر هماهنگی به عمل آمده با وزارت جهاد کشاورزی برای تمامی محصولات زراعی، باغی، صیفی جات و گلخانه‌ای با قابلیت صدور حواله الکترونیکی در سامانه پایش مواد کودی قابلیت توزیع را دارد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر، با بیان اهمیت تأمین کود فسفات دی آمونیوم افزود: کود فسفات دی آمونیوم یکی از انواع کودهای فسفاته است که به دلیل داشتن عیار بالای مواد غذایی (۴۶ درصد فسفر قابل جذب و ۱۸ درصد نیتروژن) و تمایل کم به جذب رطوبت و کلوخه شدن از جمله کودهای بسیار مرغوب و پر طرفدار کشاورزان منطقه است.

وی خاطر نشان کرد: ازت آمونیاکی موجود در این کود به دلیل سرعت حلالیت بالا و حرکت به سمت ریشه و جذب توسط گیاه، باعث جذب بیشتر فسفر در خاک‌های کشاورزی، توسعه ریشه و تقویت گیاه می‌شود و همچنین هدر رفت نیتروژن آمونیاکی نسبت به نیتروژن نیتراتی کمتر می‌باشد.

عمرانی گفت: هر کیسه ۵۰ کیلوگرمی کود کشاورزی دی آمونیوم فسفات توسط این شرکت با قیمت ۱ میلیون ۴۹۰ هزار تومان از طریق کارگزاری‌های شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

کد خبر 6266454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha