۲ آبان ۱۴۰۳، ۱۵:۳۳

آیت الله اراکی:

مقابله با صهیونیست روشن‌ ترین مصداق جهاد است

مقابله با صهیونیست روشن‌ ترین مصداق جهاد است

قم- عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مقابله با صهیونیست‌ها از روشن‌ ترین مصادیق جهاد است، حتی اگر بخواهند یک وجب از سرزمین فلسطین را غصب کنند، جهاد دفاعی علیه آنان واجب است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محسن اراکی ظهر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: شرایط امروز یک شرایط جنگی تمام عیار بین تمام جبهه کفر در مقابل اسلام است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: امروز صهیونیست‌های غاصب سرزمین فلسطین و کسانی که صریحاً از آنان پشتیبانی و حمایت می‌کنند، کافر حربی هستند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز کرد: وجوب جهاد و جهاد دفاعی از ضروریات دین است و منکِر آن به نصّ صریح همه فقها، کافر است، چرا که انکار وجوب جهاد دفاعی، انکار ضرورت شرعی است.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه افزود: امروز جهاد بر همه واجب است و هر کس باید در هر اندازه‌ای که می‌تواند اقدام کند و آن کسی که با جانش، قلمش یا مالش می‌تواند دفاع کند، باید دفاع کند.

آیت الله اراکی تصریح کرد: جهاد در برابر صهیونیست‌ها از روشن‌ترین مصادیق جهاد است، حتی اگر بخواهند یک وجب از سرزمین فلسطین را غصب کنند، جهاد دفاعی علیه آنان واجب است.

وی ادامه داد: اینکه گفته می‌شود دولتی برای اسرائیل باشد، خلاف ضرورت دین است، چرا که بدین معناست که جهاد بر مسلمین واجب نباشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: بَذل نفس و مال تا آزاد سازی کامل تمامی این سرزمینی که اسرائیل بر آن سلطه کرده است، از مسلمات فقه اسلامی است.

آیت الله اراکی رژیم صهیونیستی را مصداق بارز مفسِد عنوان کرد و افزود: صهیونیست‌ها امروز چه در سرزمین‌های اشغالی باشند و چه نباشند باید با آن‌ها مبارزه کرد، چرا که مصداق مفسدان هستند و این حکم دیگری افزون بر وجوب جهاد علیه کافر است.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: هر کسی امروز ادعا کند که دولتی به نام اسرائیل می‌تواند وجود داشته باشد، با حکم صریح اسلام و عقل مخالفت کرده است.

وی اذعان کرد: ادعای مشروعیت دولت اسرائیلی، پشتیبانی و «رُکون إلی الذینَ ظَلَموا» است و نوعی اعانه به ظلم است ضمن اینکه خداوند می‌فرماید «وَ لَا تَرْکَنُوا إِلَی الَّذِینَ ظَلَمُوا فَتَمَسَّکُمُ النَّارُ». این افراد باید توبه کنند و اگر نه قطعاً آتش جهنم نصیب آنان خواهد شد.

عضو مجمع تشخیص مصلح نظام خاطرنشان کرد: ما به پیروزی مردم لبنان و فلسطین یقین داریم و وعده‌های الهی ما را به نزدیک بودن این پیروزی بشارت می‌دهند و از علائم نزدیک بودن این پیروزی، اوج گرفتن ظلمِ ظالم است.

کد خبر 6266541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha