۲ آبان ۱۴۰۳، ۲۳:۲۳

استاندار خوزستان:

باید به بخش خصوصی در خورستان توجه شود

باید به بخش خصوصی در خورستان توجه شود

اهواز - استاندار خوزستان گفت: خوزستان دولتی‌ترین اقتصاد کشور را دارد و باید به سمتی برود که به بخش خصوصی بیشتر توجه کنیم، لذا از همه دعوت می‌کنیم که آورده‌ای برای توسعه خوزستان داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمدرضا موالی زاده عصر امروز چهارشنبه در آئین تکریم و معارفه استاندار خوزستان که در سالن شهید هاشمی استانداری برگزار شد، ضمن تقدیر از ستاد رئیس جمهور، بیان کرد: از رئیس جمهور برای اعتماد به بنده و سپردن این مسئولیت خطیر سپاسگزارم، امیدوارم در عمل بتوانم به این اعتماد پاسخگو باشم.

استاندار خوزستان با بیان اینکه طبق مطالعه انجام شده در سال ۱۳۳۷ در خوزستان، ظرفیت عظیمی در استان وجود دارد، تصریح کرد: خوزستان قطب رشد و توسعه است به دلیل اینکه جلگه حاصلخیز، بنادر، راه آهن، منابع نفتی، آب‌های فراوان و … دارد لذا تا مدت‌ها مهاجرپذیر ترین استان کشور بود اما متأسفانه اکنون مهاجر فرست ترین استان است لذا باید تلاش کنیم تا شرایط تغییر پیدا کند.

وی با اعلام اینکه نخبگان علمی و مردم بخش‌های مختلف، در حال مهاجرت از خوزستان هستند، عنوان کرد: این مشکل بزرگی است که همه باید دست به دست دهیم تا شرایط زیست پایدار را ایجاد کرده و این کار ضروری است.

موالی زاده، خوزستان را پرآب‌ترین استان کشور خواند و گفت: این استان با مشکلات بسیاری در زمینه آب روبرو است به همین دلیل طرح‌های فدک، کوثر و غدیر باید ساماندهی شده و اعتبار مناسب برای آنها در نظر گرفته شود.

استاندار خوزستان اظهار کرد: موضوع آب‌های سطحی، فاضلاب، لایروبی رودخانه کارون و انتقال آب از سرچشمه‌های کارون و تونل کوهرنگ و… خروج آب از استان، ماندگاری آب در زمان سیلاب، همه مواردی هستند که باید ساماندهی شوند. همچنین آلودگی آب به دلیل ورود پساب‌های مختلف به رودخانه، آلودگی هوا به دلیل فلرهای نفتی و آلودگی خاک نیز از دیگر مشکلات هستند که باید ساماندهی شوند.

موالی زاده با بیان اینکه ۲۵۲ هزار هکتار از طرح ۵۵۰ هکتاری کشاورزی خوزستان کماکان باقیمانده است، افزود: اگر طرح‌های کشاورزی در این چارچوب انجام شود مسائل زیادی را ساماندهی می‌کند.

وی بیان کرد: خوزستان قطب عمده کشاورزی و صنایع مختلف در کشور است، گندم ۱۴ میلیون نفر و شکر ۳۵ میلیون نفر را تأمین می‌کند.

استاندار خوزستان با اعلام اینکه این استان در بخش‌های مختلف ظرفیت‌های بسیار دارد، گفت: باید صنایع تبدیلی، تکمیلی و فرآوری را دنبال کنیم.

موالی زاده با بیان اینکه بعد از مشهد، دومین شهر حاشیه نشین کشور، اهواز است، تصریح کرد: حدود یک میلیون نفر در مناطق کم برخوردار و حاشیه‌نشین خوزستان زندگی می‌کنند و به لحاظ مساحت حاشیه‌نشینی، اول هستیم.

وی، یکی از سیاست‌های خود را استفاده از توان منابع استانداری خواند و اضافه کرد: این موضوع با همفکری دنبال می‌شود؛ خوزستان دولتی‌ترین اقتصاد کشور را دارد و باید به سمتی برود که به بخش خصوصی بیشتر توجه کنیم، لذا از همه دعوت می‌کنیم که آورده‌ای برای توسعه خوزستان داشته باشند.

استاندار خوزستان ادامه داد: همچنین باید صندوق توسعه اقتصادی را دنبال کنیم و نباید سرمایه‌های انسانی خود را فراموش کنیم بلکه باید بستر برای استفاده از ظرفیت همه نیروها فراهم شود.

به گفته موالی زاده، مردم‌داری بسیار مهم است و از صبح روز شنبه، فصل جدیدی از مردم‌داری و خدمت در استان خوزستان رقم می‌خورد.

وی با بیان اینکه مدیریت پنج «ص» دارد عنوان کرد: صبوری، صداقت، صمیمیت، صراحت و صلابت در دستور کار مدیریت من است.

کد خبر 6266898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha