۳ آبان ۱۴۰۳، ۱۱:۲۴

تا ۲ آبان؛

خودرو ۵.۳ میلیارد دلار گرفت/ سهم ۳.۴ میلیارد دلاری ارز نیما

خودرو ۵.۳ میلیارد دلار گرفت/ سهم ۳.۴ میلیارد دلاری ارز نیما

از ابتدای امسال تا ۲ آبان ماه صنایع حمل و نقل و خودرو ۵ میلیارد و ۳۶۲ میلیون دلار ارز گرفته که از این میزان ۳ میلیارد و ۴۶۰ میلیون دلار در قالب ارز نیما بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، بانک مرکزی از اول فروردین ماه تا ۲ آبان ماه امسال، ۳۹ میلیارد و ۳۶۷ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تأمین کرده است.

سهم صنایع نیز ۲۹ میلیارد و ۹۱۷ میلیون دلار بوده است.

بر این اساس، تأمین ارز نیمایی برای «صنایع حمل و نقل و خودرو» معادل سه میلیارد و ۴۶۰ میلیون دلار، «صنایع معدنی» یک میلیارد و ۶۴۵ میلیون دلار، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» معادل دو میلیارد و ۳۴ میلیون دلار، «صنایع شیمیایی و پلیمری» دو میلیارد و ۲۶۶ میلیون دلار، «صنایع و تجهیزات برق و الکترونیک» معادل دو میلیارد و ۷۰۳ میلیون دلار، «منسوجات و پوشاک» معادل یک میلیارد و ۶۷ میلیون دلار صورت گرفته است.

خودرو ۵.۳ میلیارد دلار گرفت/ سهم ۳.۴ میلیارد دلاری ارز نیما

این گروه‌های صنایع همچنین به ترتیب یک میلیارد و ۹۰۲ میلیون دلار، یک میلیارد و ۶۹۶ میلیون دلار، یک میلیارد و ۶۰۴ میلیون دلار، ۷۴۰ میلیون دلار، ۲۹۳ میلیون دلار، ۴۹ میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایان روز ۲ آبان ماه سال جاری دریافت کرده اند.

همچنین تا تاریخ ۲ آبان ماه، سایر صنایع ۸ میلیارد و ۳۸ میلیون دلار ارز نیمایی و بیش از دو میلیارد و ۴۱۹ میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات دریافت کرده اند.

کد خبر 6267186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha