۳ آبان ۱۴۰۳، ۱۱:۵۹

۳۳۶۰ تن لوبیا در خمین تولید شد

۳۳۶۰ تن لوبیا در خمین تولید شد

خمین- بخشدار کمره خمین گفت: امسال ۳۳۶۰ تن لوبیا در سال زراعی در این شهرستان تولید شد که نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد رشد داشته است.

محمد محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: خمین قطب تولید لوبیا در کشور است و ۱۵۰۰ هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت لوبیا قرار دارد.

وی با اشاره به تولید ۳۳۶۰ تن لوبیا در خمین، افزود: ۱۲۰۰ هکتار از اراضی خمین به لوبیا چیتی، ۱۵۰ هکتار به لوبیا قرمز و ۱۵۰ هکتار به لوبیا سفید اختصاص دارد.

محمدی با اشاره به برگزاری دومین جشنواره محصولات کشاورزی شهرستان خمین و لوبیای قورچی باشی گفت: این جشنواره از امروز (پنجشنبه) به مدت سه روز در شهر قورچی باشی برگزار می‌شود که دارای بیش ۳۰ غرفه محصولات کشاورزی بخش کمره، ادوات کشاورزی، فرآورده‌های لبنی، محصولات دامی، صنایع دستی است.

محمدی تاکید کرد: چهار کارگاه آموزشی با حضور اساتید برتر کشور در زمینه کشاورزی همزمان با جشنواره برگزار می‌شود.

وی گفت: برپایی غرفه‌های محصولات کشاورزی از سراسر استان مرکزی و استان‌های همجوار، برگزاری برنامه فرهنگی ورزشی صبح و نشاط و همایش پیاده روی، برگزاری آئین افتتاحیه با حضور مسئولان، برگزاری کلاس‌های آموزشی از سوی جهاد کشاورزی، نور افشانی و جنگ شادی، برگزاری مسابقات ویژه کودکان و نوجوانان بخشی از برنامه‌های دومین جشنواره لوبیا در شهر قورچی باشی است.

محمدی یادآور شد: این جشنواره از دوم تا چهارم آبان ماه جاری در سالن ورزشی شهر قورچی باشی دایر است.

کد خبر 6267196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha