۳ آبان ۱۴۰۳، ۱۲:۱۶

رئیس هیئت نجات غریق و غواصی تربت‌حیدریه:

استخرهای ذخیره آب کشاورزی اغلب بدون مجوز هستند

استخرهای ذخیره آب کشاورزی اغلب بدون مجوز هستند

تربت حیدریه- رئیس هیئت نجات غریق و غواصی تربت‌حیدریه گفت: استخرهای ذخیره آب کشاورزی به یک معضل جدی تبدیل شده که اغلب بدون مجوز و رعایت استانداردهای لازم هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، هادی مرادزاده صبح پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: امسال چهار مجموعه آبی شهدای غواص شهرک ولی‌عصر عجل‌الله، عادل کدکن، آبشار پیشکوه و امیرالمؤمنین علیه‌السلام افتتاح می‌شود.

رئیس هیئت نجات غریق و غواصی تربت‌حیدریه در تشریح نکات فنی مجموعه‌های آبی قابل افتتاح، افزود: استخر امیرالمؤمنین علیه‌السلام متعلق به آموزش و پرورش، نوسازی و بازسازی شده به‌طوری‌که استخر کودکان به آن اضافه و تمام تأسیسات خریداری و نوسازی شده و اتاق ماساژ و حمام ترکی و سونای بخار و خشک نیز اضافه شده‌است.

وی با بیان اینکه هر چهار مجموعه آبی از همین ابتدا شروع به رقابت کردند، گفت: مجموعه آبی آبشار پیشکوه متعلق به بخش خصوصی که از سال ۹۳ کلنگ‌زنی شده است، کاسه‌ای در ابعاد ۱۷ در ۳۳/۵ متر دارد که هر شیفت آن گنجایش ۲۸۰ نفر را نیز دارد، البته، این مجموعه فعلاً برای آقایان افتتاح می‌شود و پس از جذب پرسنل بانوان، برای آنها هم خدمات ارائه می‌شود.

مرادزاده ادامه داد: همچنین مجموعه آبی شهدای غواص واقع در شهرک ولی‌عصر عجل‌الله متعلق به اداره ورزش و جوانان با کاسه‌ای در ابعاد ۲۵ در ۱۲/۵ متر، با ظرفیت ۱۳۰ نفر در هر شیفت پس از افتتاح تا یک‌سال به هیئت نجات غریق و غواصی واگذار شده‌است.

رئیس هیئت نجات غریق و غواصی تربت‌حیدریه بیان کرد: این مجموعه آبی دارای سونای بخار و خشک است، البته با توجه به فضای موجود امکان توسعه و اضافه شدن آیتم‌های دیگر را نیز دارد.

وی اظهار کرد: مجموعه آبی و خیرساز عادل کدکن که در سال ۱۴۰۲ کلنگ‌زنی و با صرف اعتبار ۱۸ میلیارد تومان در مدت هشت ماه ساخته شد، دارای سونای خشک و بخار، جکوزی ۱۲ نفره و کاسه مخصوص کودکان است.

مرادزاده افزود: مجموعه آبی متعلق به سپاه هم با پیگیری‌هایی که در حال انجام است با مشارکت بخش خصوصی امسال شروع به کار می‌شود و این استخر استاندارد است که استخر کودکان، سونای بخار و خشک، کاسه مخصوص جانبازان با گنجایش هر شیفت ۱۵۰ نفر را داراست و حتی امکان نصب سرسره و چاله غواصی را دارد، در عین حال با راه‌اندازی این مجموعه آبی، ۲۵ درصد سرانه ورزش شنای شهرستان افزایش می‌یابد.

رئیس هیئت نجات غریق و غواصی تربت‌حیدریه اظهار کرد: تمام مجموعه‌های آبی باید پروانه بهره‌برداری را از اداره ورزش و جوانان اخذ کنند، در عین حال صدور این پروانه‌ها مستلزم رعایت نکات مهم و استانداردهای لازم است که پس از ارزیابی‌های لازم و تأیید توسط کارشناسان این مجوزها صادر خواهد شد.

تأمین و نگهداری یکی از مهمترین مؤلفه‌های مجموعه‌های آبی است

وی با بیان اینکه تأمین و نگهداری یکی از مهمترین مؤلفه‌های مجموعه‌های آبی است، افزود: متصدیان این مجموعه‌ها چنانچه بتوانند از افراد متخصص، به‌خصوص در تأسیسات استفاده کنند کارایی و دوام بیشتر و بهتری دارند، کما اینکه این نیروهای متخصص در تربت‌حیدریه وجود دارند.

مرادزاده با اشاره به اینکه ظرفیت قهرمانی در رشته ورزشی شنا در این خطه وجود دارد گفت: متأسفانه تا پیش از این به‌خاطر عدم زیرساخت مناسب که ورزشکار باید هر روز ورزش حرفه‌ای شنا را در استخر انجام دهد این ظرفیت‌ها هنوز به فعلیت نرسیده بود که با تکمیل این زیرساخت‌ها یقیناً می‌توان روی این موضوع کار کرد.

رئیس هیئت نجات غریق و غواصی تربت‌حیدریه افزود: آموزش‌های شنا نیاز به مربیان با مدارک شناسایی دارند که در حال حاضر ۸ مربی آقا و ۱۴ مربی خانم داریم که نیازمند ارتقا هستند.

کد خبر 6267223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha