۵ آبان ۱۴۰۳، ۱۰:۱۱

براساس اعلام ناسا؛

فضانورد ماموریت «کرو۸» پس از فرود بستری شد

فضانورد ماموریت «کرو۸» پس از فرود بستری شد

یکی از فضانوردان ماموریت «کرو ۸» اندکی پس از فرود موفقیت آمیز در آب های ساحل آمریکا برای احتیاط به بیمارستان منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپیس، به گفته سخنگوی ناسا، خدمه این ماموریت ۴ فضانورد بودند که در بیمارستانی واقع در نزدیکی محل فرود واقع در اقیانوس آتلانتیک تحت ارزیابی قرار گرفتند. پس از آن ناسا در یک به روزرسانی اعلام کرد یکی از فضانوردان اگرچه وضعیت سلامتی ثابتی دارد، برای اقدام احتیاطی در بیمارستان بستری می شود.

کپسول کرو دراگون متعلق به شرکت اسپیس ایکس در ساعت ۷:۲۹ دقیقه به وقت گرینویچ در اقیانوس فرود آمد. چند ساعت بعد ناسا در یک بیانیه ایمیلی اعلام کرد فضانوردان به یک واحد پزشکی محلی برای ارزیابی های بیشتر جهت احتیاط منتقل شدند.

خدمه این ماموریت متیو دومینیک، مایکل بارات، ژانت اپس و الکساندر گربنکین بودند.

در بخشی از بیانیه ناسا آمده است: برای حفاظت از حریم خصوصی پزشکی خدمه پرواز، جزییات دقیق درباره شرایط فرد یا هویت او به اشتراک گذشته نمی شود.

این آژانس فضایی اعلام کرد ورود کپسول به اتمسفر زمین و فرود آن نرمال بوده است و کنترل های پزشکی بیشتر به دلیل احتیاط انجام شده است. فضاپیمای کرو ۸ در سوم مارس ۲۰۲۴ میلادی به فضا پرتاب و در ۵ مارس به ایستگاه فضایی بین المللی رسید.

این ماموریت پس از ۲۳۵ روز پایان یافت که اندکی طولانی از ماموریت های متداول ۱۸۰ تا ۲۱۰ روزه است. دلیل طولانی شدن این ماموریت نیز چالش های مربوط به شرایط آب وهوایی نامساعد ناشی از تندباد میلتون در اقیانوس آتلانتیک است.

کد خبر 6268533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha