۵ آبان ۱۴۰۳، ۱۱:۱۰

سردار باستان مطرح کرد؛

۶۲۰ هزار دانش‌آموز در غزه از تحصیل بازمانده‌اند

۶۲۰ هزار دانش‌آموز در غزه از تحصیل بازمانده‌اند

رییس سازمان بسیج دانش‌آموزی گفت: رژیم صهیونیستی بیش از ۸۵ درصد مدارس را تخریب کرده و ۶۲۰ هزار دانش‌آموز فلسطینی امروز سر کلاس نیستند.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری ویژه برنامه یوم الله سیزده آبان صبح امروز با حضور سردار مجتبی باستان رئیس سازمان بسیج دانش آموزی برگزار شد.

باستان در این نشست گفت: بر اساس آیات قرآن بنیان رژیم صهیونیستی بر اساس باطل بنا شده است و به زودی نابودی آن اتفاق می‌افتد.

وی افزود: رژیم صهیونیستی از سال گذشته حمله به مدارس را شروع کرد و بیش از ۸۵ درصد مدارس را تخریب کرد به طوری که ۶۲۰ هزار دانش‌آموز فلسطینی امروز سر کلاس نیستند. بیش از ۱۶ هزار کودک و دانش‌آموز در غزه و لبنان سلاخی شده‌اند به گونه اینکه ابدان این دانش آموزان قابل جمع‌آوری نبود. جنگ رژیم صهیونیستی با مقاومت نیست با کشورها نیست، در واقع با مدارس، دانش آموزان و فضای آموزشی است.

باستان در ادامه اظهار داشت: اینها سند ۲۰۳۰ را برای کشورهای جهان با شعار آموزش برای همه و در همه جا، طراحی کرده‌اند. این ژست حقوق بشری غرب است در حالی که این جنایت‌های رژیم صهیونیستی با دستور مستقیم آمریکا اتفاق افتاد و مدارس در این منطقه تعطیل شد.

وی با اشاره به اینکه انبارهای رژیم صهیونیستی را آمریکا پر می‌کند بیان کرد: در همه جای دنیا اگر صحبت از کشتار است به این دلیل است که سلاح‌های کشتار جمعی را آمریکا به رژیم صهیونیستی می‌دهد که رژیم برای کشتار کودکان و دانش آموزان و زدن مدارس و بیمارستان‌ها به کار می‌گیرد.

سردار باستان به دو هدف استکبار جهانی برای این جنایات اشاره کرد و گفت: همه این حمایت‌ها از کودک کشی و دانش‌آموز کشی با دو هدف است. یکی مقابله با ادیان الهی به ویژه اسلام است تا پایان تاریخ را خودشان ترسیم کنند و دوم غارت مردم منطقه، غارت معادن و منابع است.

وی با گرامیداشت یاد ۳۶۰۰۰ هزار شهید دانش آموز انقلاب اسلامی و شهدای دانش‌آموز فلسطین و سردار سلیمانی سید حسن نصر الله و سایر فرماندهان مقاومت اظهار داشت:
۸ آبان شهادت شهید فهمیده مصادف با روز نوجوان و ۱۳ آبان روز بسیج دانش آموزی است که به این مناسبت بسته فرهنگی تحت عنوان بسته «میدان دار» که توسط خود دانش آموزان طراحی شده است با مشورت بیش از ۶۰ نفر، از یکم آبان در حال اجرا است.

سردار باستان همچنین گفت: تمرکز بر حوزه پرورشی در مدارس می‌تواند بخشی از سند تحول را محقق کند. هر چه بتوانیم مفاهیم انقلاب اسلامی را با کمک خود دانش آموزان عملی کنیم سند تحمل را بیشتر پیش برده‌ایم.

وی با اشاره سه رویکرد و ۵ هدف از اقدامات در این مناسبت‌ها اظهار کرد: برنامه‌ها با سه رویکرد جهاد تبیین، امید آفرینی و استکبارستیزی انجام می‌شود و ۵ هدف تبیین جنایات آمریکا در ایران و جهان، تبیین جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی، تبیین جنگ شناختی در مدارس، تبیین نقش دانش‌آموزان برای مقابله با جنگ شناختی در مدارس و تبیین نقش دانش‌آموزان را دنبال می‌کند.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی در ادامه سخنان خود این برنامه‌ها را تشریح کرد و گفت: اولین برنامه ما «رویداد ملی جاسوس‌خانه» است که طی آن از دل اسناد جاسوسی ۴۰ سوال تشریحی و یک پاسخنامه را طراحی کردیم و از طریق پلتفرم شاد برای همه استان‌ها ارسال کردیم. در این برنامه دانش‌آموزان با بخشی از اهداف آمریکا و رژیم صهیونیستی آشنا می‌شوند. هر دانش آموز یک سوال را انتخاب می‌کند و جواب می‌دهد. این مسابقه برای مقاطع متوسطه اول و دوم بوده و به بهترین پاسخ‌ها جوایز نفیسی اهدا می‌شود.

وی افزود: پاسخ‌ها به این سوالات در قالب کتابچه دانش آموزی چاپ خواهد شد. سوالات به گونه‌ای تنظیم شده که طی آن رد پای آمریکا در منطقه برای دانش آموزان کاملاً قابل رصد است. این کار برای ایجاد موقعیت تربیتی و جا انداختن مفاهیم ارزشی در مدارس انجام می‌شود.

سردار باستان در ادامه گفت: در راستای برگزاری «مجموعه نمایشگاه روایت نو» برای مدارس بسته‌های نمایشگاهی مختلفی ارسال کردیم. بسته اول تحت عنوان «۴۰ منفور» است که طی آن ۴۰ نفر از دشمنان منفور معرفی می‌شوند. این نمایشگاه در بیش از ده هزار مدرسه به نمایش در خواهد آمد و خود دانش آموزان آن‌ها را نصب می و روایت می‌کنند. بسته دوم صهیونیسم شناسی است و بسته سوم روایت پیشرفت است و ایران قبل و ایران جدید را تشریح می‌کند که این نمایشگاه‌ها توسط خود دانش آموزان روایت می‌شود وتریبون های آزاد هم حول این نمایشگاه‌ها شکل می‌گیرد. برنامه باید تعاملی باشد و خود دانش آموزان فعالیت کنند اما مجموعه تشکل‌های ما هم راهبری می‌کنند

وی افزود: در «مسابقه تستی گام دوم» نیز سوال‌هایی که ناظر بر دخالت‌های استکبار است مطرح خواهد شد. رهبر انقلاب بیش از ۴۰ بار کلمه نوجوان را در بیانیه مطرح کرده‌اند که نشان دهنده اهمیت این قشر است. از این رو ۳۰ سوال به همراه پاسخ نامه تستی از اول آبان برای مدارس فرستادیم که تا بعد از ۱۳ آبان ادامه دارد. علاوه بر این اختتامیه لیگ علمی پایا با همکاری بیش از ۱۲ هزار تیم در گروه‌های پنج نفره در مدارس تشکیل شدند. از پایه ششم تا یازدهم یک هیئت علمی داریم که در رشته‌های مختلف به صورت کارگروهی به سوالات پاسخ می‌دهند و در پایان آبان ماه ۶۰۰ نفر از منتخبین آن‌ها به مدت سه روز به رقابت می‌پردازند.

باستان همچنین با اشاره به رویداد ملی دست سازه‌های استکبارستیزی بیان کرد: دانش آموزان در یک کار گروهی دست سازه‌های استکبارستیزی درست می‌کنند. این برنامه سال گذشته یکی از بهترین برنامه‌های ما بود. دانش آموزان این سازه‌ها را با خود به راهپیمایی ۱۳ آبان می‌آورند.

یک میلیون دانش‌آموز به اردوهای راهیان نور و پیشرفت اعزام می‌شوند

وی در ادامه برنامه‌های اردوی راهیان نور و اردوهای پیشرفت و امید را تشریح کرد و گفت: ۵۰۰ هزار دانش آموز را به اردوهای راهیان نور می‌بریم که با مناطق دفاع مقدس آشنا شوند. این اردو در گسترش روحیه مقاومت اثر دارد و جنایات استکباری را به دانش آموزان می‌شناساند. ۸ آبان هم در همین راستا در بهشت زهرا در کنار مزار شهید فهمیده رسماً آغاز اردوهای راهیان نور دانش آموزی اعلام می‌شود. اردوهای پیشرفت و امید هم با کمک آموزش و پرورش و سپاه پاسداران برگزار خواهد شد که طی آن هم ۵۰۰ هزار نفر در دو مقطع تحصیلی متوسطه اول و دوم به اردو می‌بریم. که مجموعاً ۱ میلیون نفر در این اردو که در شهرهای کاشان و اصفهان خراسان جنوبی خوزستان هرمزگان تبریز برگزارش خواهد شد، شرکت می‌کنند.

سردار باستان با اشاره به ویژه برنامه «نسل فهمیده راهیان قدس» گفت: بیش از ۱۰۰۰ نفر از دانش آموزان در کنار مزار شهید فهمیده با حضور مسئولین روز ۸ آبان که افتتاحیه راهیان نور هم هست حضور می‌یابند. دانش آموزان خود در اجرای برنامه با حضور خانواده شهید فهمیده، حضور خواهند داشت. علاوه بر این برنامه‌ای برای مدارس با نام «رفیق شهیدم» طراحی شده که بچه‌ها اسم دانش آموزان شهید غزه را در نقشه فلسطین می‌نویسند و این بنر را در مراسم ۱۳ آبان همراه خود می‌آورند که بازتاب رسانه‌ای داشته باشد. هم زمان با برنامه گلزار شهدای تهران، برنامه مشابهی به صورت ملی انجام می‌شود و علاوه بر ۲۲ نقطه در تهران در دیگر استان‌ها نیز به همین صورت اجرا خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی در ادامه به تجمعات نسل سلیمانی اشاره کرد و بیان کرد: در تاریخ ۹ آبان در برخی از مراکز استان‌ها تجمعاتی خواهیم داشت. یکی از اعضای شورای اندیشه ورز بسیج دانش آموزی یا فرماندهان بسیج در جمعه ۱۱ آبان قبل از خطبه‌ها ی نماز جمعه در سراسر کشور سخنرانی خواهند کرد که محتوای آن ناظر به فضای جنایات و کشتار رژیم صهیونیستی و پیشرفت کشور خواهد بود. همچنین یک پرچم ۱۵ متری برای ۵۰۰ شهر طراحی شده که توسط دانش آموزان در راهپیمایی ۱۳ آبان حمل خواهد شد. این پرچم نمادی برای تجدید میثاق دهه هشتادی‌ها با انقلاب اسلامی خواهد بود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: برنامه‌ها از یک آبان شروع شده است و اصحاب رسانه باید به عنوان لبه جلویی جنگ شناختی دشمن و افسران این جنگ با بازتاب این فعالیت دانش آموزان در مسیر جهاد تبیین و امیدآفرینی بکوشند. رژیم صهیونیستی دشمن بشریت است. کسی که به کودکان و دانش آموزان رحم نمی‌کند به هیچکس رحم نمی‌کند.

کد خبر 6268576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha