۵ آبان ۱۴۰۳، ۱۵:۲۵

استاندار گلستان:

تمام مراحل قانونی طرح طبیعت گردی آشوراده طی شد

تمام مراحل قانونی طرح طبیعت گردی آشوراده طی شد

گرگان-استاندار گلستان گفت: تمام مراحل قانونی در طرح طبیعت گردی آشوراده طی شده و مدیریت آن بر عهده مدیر کل محیط زیست استان قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد زنگانه ظهر شنبه در سیزدهمین و چهاردهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با حضور ای ری نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: تمام مراحل قانونی در طرح طبیعت گردی آشوراده طی شده و مدیریت آن را بر عهده مدیر کل محیط زیست استان قرار دادیم، چرا که به محیط زیست از نقطه نظر سلامت و اجتماعی اعتقاد داریم و برای این موضوع بیش از ۶۰ جلسه در تهران و استان تشکیل شده است، که جای تقدیر دارد.

وی افزود: بیش از ۸۵ درصد اقدامات حوزه دسترسی به جزیره در راستای فعالیت‌ها در جزیره آشوراده به نتیجه رسیده و تمامی مجوزها اخذ شده و استان حسن نیت کامل خود را به اثبات رسانده است.

استاندار گلستان گفت: به کسانی که در مورد این موضوع نامه نگاری‌هایی داشته‌اند، پیشنهاد می‌کنیم که نامه خود را پس بگیرند، چرا که پروژه احیای جزیره آشوراده از پشتیبانی تمامی مردم، قوانین، مصوبات و دلسوزان استان و کشور برخوردار است.

وی یادآور شد: از هدف گذاری ۲۸۰ هزار هکتار اراضی استان تاکنون بیش از ۱۵۶ هزار هکتار زهکشی شده که این اقدام یقیناً تأثیر مستقیم در بهره وری و الگوی کشت دارد.

زنگانه اظهار کرد: توجه به ارتقا بهره وری در کشت آبی بسیار پراهمیت است و ظرفیت‌های تشویقی کشت «نه کشت» نیز باید از سوی وزارت جهاد کشاورزی مشخص شود.

وی ادامه داد: تسریع در مسدود سازی چاه‌های غیرمجاز ضروری است و خوشبختانه دستگاه قضا به خوبی همراهی دارد و هزینه مسدود سازی به عهده کسانی است که تخلف کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: گلستان آماده همکاری با سایر استان‌های شمالی در حوزه توسعه ترانزیت است و ما دیگر استان‌ها را نه تنها رقیب بلکه مکمل می‌بینیم.

استاندار گلستان گفت: پیگیر جدی جاده اینچه برون به بالکان آباد هستیم و مقدمات آن نیز صورت گرفته است که می‌تواند نقش تأثیرگذاری در ارتباطات ترانزیتی استان و کشور داشته باشد.

وی افزود: بر اساس الگوی اجرا شده در کشور در خصوص منطقه آزاد اینچه برون نیز اقدام می‌کنیم تا بتوانیم اقدامات اجرایی را با سرعت بیشتری انجام دهیم.

زنگانه اظهار کرد: در توسعه زیرساخت‌های منطقه آزاد استفاده از ظرفیت بخش خصوصی موجب تسریع در اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری و اقتصادی می‌شود.

کد خبر 6269069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha