۵ آبان ۱۴۰۳، ۱۸:۰۷

برنامه کمیته ملی المپیک برای کسب ۲۸ مدال طلا در ناگویا

برنامه کمیته ملی المپیک برای کسب ۲۸ مدال طلا در ناگویا

دبیرکل کمیته ملی المپیک در نشست هیات اجرایی که با حضور وزیر ورزش برگزار شد بر لزوم کسب ۲۷ تا ۲۸ مدال طلا در بازی های آسیایی آینده تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید مناف هاشمی، دبیر کل کمیته ملی المپیک در خصوص برگزاری جلسه هیات اجرایی این کمیته با حضور دکتر احمد دنیامالی وزیر ورزش و جوانان گفت: امروز (شنبه) چهل و دومین جلسه خود را با مقام عالی وزارت، آقای دکتر دنیامالی داشتیم. بحث‌های مختلفی مطرح شد و ایشان انتظارات خودشان از اعضای هیات اجرایی رامطرح کردند. توقع بر این است که در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۶ ژاپن، جایگاه خود را نسبت به دوره قبلی (رتبه هفتم) بهتر کنیم و برای رسیدن به این هدف، باید کارهای زیادی انجام دهیم و بین ۲۷ تا ۲۸ و یا حتی بیشتر، مدال طلا بگیریم چون رقبای سختی در پیش داریم و از ما جلوتر هستند. باید از برخی از کشورهایی مثل هندوستان و ازبکستان جلو بیفتیم و برخی از کشورها مثل بحرین و کره‌شمالی رقیب ما هستند و می‌خواهند به ما برسند.

او ادامه داد: باید میزبانی و حمایت‌های ما هدفمند شود. همچنین در این جلسه صحبت شد که فدراسیون‌ها باید برنامه دقیقی برای آینده خودشان داشته باشند و بر اساس برنامه‌های خودشان، باید پیش‌بینی‌های خود را در خصوص بازی‌های آسیایی ۲۰۲۶ و کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۸ صورت‌بندی کنند. آقای وزیر هم دیدگاه و توقعات خودشان را گفتند و فرمودند که حمایت و پشتیبانی‌های من در این راستا خواهد بود.

دبیر کل کمیته ملی المپیک تاکید کرد: عمده اظهار نظرات بهم نزدیک بود و برای رسیدن به این هدف، کار سختی در پیش داریم؛ چه فدراسیون‌هایی که در گذشته مدال گرفتند و فدراسیون‌هایی که تا به حال مدال نگرفتند. کار برای همه سخت است چون رقبا برنامه‌ریزی‌های خودشان را دارند.

او در خصوص حسابرسی کمیته ملی المپیک در سال ۱۴۰۲ گفت: این مساله به تصویب اعضای هیات اجرایی رسید چون قبل از مجمع، ما باید حسابرسی سال قبل را به تایید و تصویب هیات اجرایی برسانیم و مقرر شد که دعوت‌نامه مجمع را بدهیم و سیزدهم آذر ماه که تاریخ برگزاری مجمع است، حسابرس گزارش را قرائت می‌کند و امیدوارم بتوانیم مصوبه مجمع را هم بگیریم. البته مصوبه امروز این بود که گزارش، مطلوب و منصفانه‌ای بوده است و در آن وفاقی هم وجود داشته است.

دکترهاشمی در خصوص پاداش ورزشکاران و کسر مالیات از این پاداش‌ها گفت: برخی از ورزشکاران می‌گویند که نباید روی پاداش، مالیات آن در نظر گرفته شود. این موضوع مورد بحث قرار گرفت و قرار شد برای این موضوع یک راهکاری در نظر گرفته شود و فرایند و گردش کاری دنبال کنیم و اعضا هم نقطه نظرات خود را مطرح کردند.

کد خبر 6269370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha