۶ آبان ۱۴۰۳، ۱۰:۳۵

معاون میراث فرهنگی آذربایجان شرقی:

۱۸کارگاه میراث فرهنگی درحوزه مرمتی آذربایجان شرقی فعالیت می‌کنند

۱۸کارگاه میراث فرهنگی درحوزه مرمتی آذربایجان شرقی فعالیت می‌کنند

تبریز-معاون میراث فرهنگی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی کارگاه های فعال کنونی میراث فرهنگی در حوزه مرمتی را اکنون ۱۸ مورد اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، وحید نواداد روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه آذربایجان شرقی در حوزه مرمت آثار و اماکن تاریخی یکی از استان‌های پیشرو در کشور به شمار می‌رود، یادآور شد: در همین رابطه استان در خصوص جذب اعتبارات ملی در سال گذشته جزو دستگاه‌های اجرایی برتر استانی انتخاب شده است که نشان دهنده رونق و پیگیری طرح‌های مرمتی است.

وی اظهار کرد: با توجه به فصل کاری محدود در جغرافیای آذربایجان شرقی و سردسیر بودن منطقه تعدادی از کارگاه‌های مرمتی در فصول مختلف راکد مانده و پس از سپری شدن فصل سرما دوباره کارگاه‌ها فعال می‌شود.

نواداد تعداد کارگاه‌های فعال کنونی میراث فرهنگی در حوزه مرمتی را اکنون ۱۸ مورد اعلام کرد که در نقاط مختلف آذربایجان شرقی پراکنده است.

وی مرمت، بازسازی و اجرای طرح‌های حفاظتی در مجموعه ربع رشیدی، ارک علیشاه، موزه قاجار، مسجد کبود، موزه آذربایجان، موزه عصر آهن، خانه ذکایی و مجموعه حیدر تکیه سی به همراه چندین طرح بزرگ و کوچک را از جمله مهمترین طرح‌های مرمتی، حفاظتی و احیایی میراث فرهنگی آذربایجان شرقی برشمرد که تمام کارگاه‌های آنها فعالیت خود را ادامه می‌دهند.

نواداد توجه به احیای گورستان‌های تاریخی و قدیمی را از جمله رویکردهای مهم حوزه مرمتی و احیای آثار تمدنی در آذربایجان شرقی بیان و اظهار کرد: بر این اساس در سالجاری ساماندهی، مرمت و بهسازی گورستان‌های تاریخی «موجومبار» و «ترپ» در دستور کار قرار گرفت.

کد خبر 6269803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha