۶ آبان ۱۴۰۳، ۹:۴۸

رئیس شورای شهر اصفهان:

عدم همکاری نظام بانکی درتامین اوراق مشارکت شهرداری‌ها ادامه‌ دارد

عدم همکاری نظام بانکی درتامین اوراق مشارکت شهرداری‌ها ادامه‌ دارد

اصفهان-رئیس شورای شهر اصفهان گفت: ارقامی به عنوان اوراق مشارکت برای حمل و نقل عمومی تعیین می‌شود که با عدم همکاری نظام بانکی در تامین آنها مواجه بودیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد نورصالحی صبح یکشنبه در نطق پیش از دستور صد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه همچنان شاهد خباثت‌ها و شرارت‌های اسرائیل با پشتیبانی سنگین کل جبهه استکبار به خصوص آمریکای خون‌خوار هستیم، اظهار کرد: شدیدترین حملات وحشیانه و نسل کشی در منطقه ادامه دارد، آن‌ها تصور می‌کردند با دم شیر می‌توانند بازی کنند اما با جدیت، اهتمام و فداکاری ارتش و همه نیروهای مسلح دیدیم که رجز خوانی یک ماهه آن‌ها کاری پوچ شد که کل دنیا به آن‌ها خندیدند.

وی افزود: در اتفاقات دو شب پیش شاهد جانفشانی پدافند هوایی جمهوری اسلامی بودیم، در حالی که بدون تبلیغات در مقابل حمله دشمن دفاع کردند. دشمن قصد ضربه سنگین داشت و با کمک حامی و پشتیبان خود در پی ضربه زدن به نقاط حساس کشور بود اما با بیداری و هوشیاری پدافند هوایی کشور که خواب و آسایش خود را فدای امنیت و آرامش مردم کردند تمام ادعای اسرائیل در این حمله به باد رفت و هیمنه آن‌ها به راحتی شکسته شد در حالی که خود آن‌ها مدام از گنبد آهنینشان صحبت می‌کردند، اما دیدیم که چطور در مقابل حملات ایران شکست خورد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مردم ما این روزها همدل و همراه با مردم لبنان و فلسطین هستند. کسانی که امکان ایثار جان ندارند از مال خود گذشت می‌کنند تا ثابت کنند همه با هم در یک جبهه علیه دشمن و استکبار قرار داریم و ان شاء الله روز به روز شاهد قوت جبهه مقاومت و خواری جبهه استکبار باشیم.

وی در ادامه با گرامیداشت سالروز شهادت شهید محمدحسین فهمیده و روز دانش آموز گفت: امیدواریم بتوانیم تکلیف خود را در حوزه نوجوانان به خوبی ایفا کنیم و برنامه‌های درخوری برای آن‌ها داشته باشیم.

نورصالحی در بخش دیگری از نطق خود به مشکلات مالی شهرداری‌ها اشاره و تصریح کرد: امسال برای کشور سالی پرفراز و نشیب از نظر سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بود و در این میان مدیریت شهری که مستقیماً کارهای اجرایی انجام می‌دهد و پروژه‌های بسیاری در دست اجرا دارد با مشکل تأمین بودجه مواجه است، در بودجه‌هایی که هر سال مصوب می‌کنیم و براساس بودجه کشور، ارقامی به عنوان اوراق مشارکت تعیین می‌شود که دولت موظف به پرداخت بخشی از آن است تا در حوزه حمل و نقل عمومی به کار گرفته شود، اما امسال با اتفاقات کشور، شهادت رئیس جمهور سابق و شروع زودهنگام دولت چهاردهم، با عدم همکاری نظام بانکی در این زمینه همراه بودیم و همه کلانشهرها نیز با مشکلات مشابه ما دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: اکنون وارد ماه هشتم سال شدیم اما عدم هماهنگی‌ها و حمایت‌ها ادامه دارد و سبب شده فشارهای مالی روز به روز بر عهده مدیریت شهری سنگین‌تر شود. پیگیری بسیاری انجام دادیم، خوشبین نیز هستیم که با حضور استاندار جدید اصفهان این مشکلات کم شود. اما انتظار داریم نظام بانکی که شهرداری عمده منابع خود را در آنجا نگه می‌دارد مانند گذشته دست شهرداری را بگیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بحث فروش اوراق مشارکت مربوط به سال ۱۴۰۲ است، در صورتی که اگر این اوراق یک سال پیش در اختیار مدیریت شهری قرار می‌گرفت توان خرید و اجرای پروژه‌های ما بیشتر بود اما با گذشت یک سال هنوز این اوراق در اختیار شهرداری قرار نگرفته است. بنابراین از دولت درخواست داریم که نسبت به قول و قرارها متعهد باشند تا منابع لازم در اختیار شهرداری قرار بگیرد و پروژه‌های کلانی مانند قطارشهری به خوبی ادامه پیدا کند.

کد خبر 6269810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha