۶ آبان ۱۴۰۳، ۲۰:۰۹

رئیس اورژانس استان ایلام:

۷ نفر در استان ایلام طی مهرماه دچار گازگرفتگی شدند

۷ نفر در استان ایلام طی مهرماه دچار گازگرفتگی شدند

ایلام-رئیس اورژانس استان ایلام گفت:۷ نفر در استان ایلام طی مهرماه دچار گازگرفتگی شدند.

‌صیدنور علیمرادی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از ابتدای مهرماه تاکنون ۷ نفر به علت مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن به مراکز درمانی استان مراجعه نموده‌اند.

رئیس اورژانس ایلام ادامه داد: خوشبختانه در این بازه‌ی زمانی فوت ناشی از گازگرفتگی در استان اتفاق نیفتاده است؛ اما با توجه به افزایش ۷ درصدی آمار نسبت به زمان مشابه سال گذشته در کل کشور، مردم باید توجه بیشتری نسبت این موضوع داشته باشند.

مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی ایلام افزود: گاز CO یک گاز بسیار سمی است که از سوختن ناقص سوخت‌های فسیلی مثل نفت و گاز آزاد می‌شود و رقابت زیادی با اکسیژن در بدن دارد.

صیدنور علیمرادی خاطرنشان کرد: همه ساله، تعدادی از شهروندان بر اثر رعایت نکردن اصول ایمنی تجهیزات گرمایشی، دچار مسمومیت و فوت با گاز CO می‌شوند. از شهروندان محترم تقاضا می‌شود از اصول ایمنی تجهیزات گرمایشی و اطمینان از باز بودن دودکش‌های خانه اطلاع حاصل نموده و با استفاده از دستگاه‌های تشخیص‌دهنده گاز CO نسبت به رعایت امنیت خود اهتمام ورزند. همچنین از روشن کردن وسایل گرمایشی گاز سوز درون فضاهای بسته و مکان‌های با تهویه کم -مشابه چادر مسافرتی- جداً بپرهیزند.

کد خبر 6270623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha