۷ آبان ۱۴۰۳، ۱۱:۱۰

مدیرعامل راه‌آهن:

تقویت اقتصاد حمل و نقل ریلی، صنایع مرتبط را از رکود خارج می‌کند

تقویت اقتصاد حمل و نقل ریلی، صنایع مرتبط را از رکود خارج می‌کند

مدیرعامل راه‌آهن گفت: اگر اقتصاد حمل و نقل ریلی تقویت شود، تمام صنایع مرتبط با راه‌آهن فعال شده و از رکود فعلی خارج می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، جبارعلی ذاکری مدیرعامل راه‌آهن گفت: برای بقای صنعت ریلی ایجاد تحول در راه‌آهن الزامی است و اقتصاد ضعیف حوزه مسافری راه‌آهن ناشی از پایین بودن نرخ بلیت در بخش مسافری، تمایل شرکت‌های خصوصی برای سرمایه گذاری را کاهش داده چرا که سرمایه گذاری در بخش ریلی برای آنها صرفه اقتصادی ندارد.

وی ادامه داد: به دنبال کاهش تمایل سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در صنعت ریلی، تعداد واگن‌های مسافری در چند سال اخیر از ۲۲۰۰ واگن به کمتر از ۱۰۰۰ واگن رسیده است. باید خدمات بهتر با قیمت مناسب‌تر به مردم ارائه کنیم اما تعرفه پایین صنعت ریلی موجب می‌شود که نتوانیم خدمات دهی مناسبی داشته باشیم که این موضوع نارضایتی مردم را به دنبال دارد.

ذاکری با تاکید بر اینکه افزایش بهره‌وری در راه‌آهن در گرو برنامه‌ای کردن قطارهای باری است، افزود: اگر تنها ۶۰ درصد قطارهای باری، برنامه‌ای شود ظرفیت جابه‌جایی بار در شبکه ریلی افزایش می‌یابد. تمام اجزای صنعت ریلی مانند زنجیر به هم پیوسته هستند بنابراین افزایش تعامل و همکاری شرکت‌های ریلی با یکدیگر ضروری است.

مدیرعامل راه‌آهن در پایان تاکید کرد: بقای صنعت ریلی در گرو تصمیم‌های درست است و تصمیمات ما در راه‌آهن باید به گونه‌ای باشد که تمام مجموعه ریلی از این تصمیم منتفع شوند.

کد خبر 6271081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha