۷ آبان ۱۴۰۳، ۱۲:۵۷

فرمانده سپاه آستانه اشرفیه خبر داد؛

برگزاری جلوه‌های عاشقی با عنوان «آشنای غریب» در آستانه اشرفیه

برگزاری جلوه‌های عاشقی با عنوان «آشنای غریب» در آستانه اشرفیه

آستانه اشرفیه- فرمانده سپاه ناحیه آستانه اشرفیه از برگزاری جلوه‌های عاشقی با عنوان «آشنای غریب» در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ حمید یحیی پور ظهر دوشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان آستانه اشرفیه اظهار کرد: ویژه برنامه بزرگ جلوه‌های عاشقی در راستای اجرای کنگره ۸۰۰۰ شهید استان گیلان در بخش‌های هنری، رزمایشی، نمایشگاهی و روایتی با عنوان «آشنای غریب» در شهرستان آستانه اشرفیه برگزار می‌شود.

سرهنگ یحیی پور با اشاره به اینکه ۸ شهرستان در استان مجری برگزاری اجلاسیه شهدای برگزاری جلوه‌های عاشقی است، افزود: جلوه‌های عاشقی فرصتی برای بازگو کردن رویدادهای تاریخی قبل و بعد از انقلاب است لذا اجرای برنامه‌ها و نمایش‌های هنری نقش مهمی در ارتقای فرهنگی شهرستان دارد.

وی با اشاره به حفظ حضور آستانه اشرفیه در قله امور فرهنگی استان گفت: آستانه اشرفیه با اجرای برنامه‌های فرهنگی با عناوین مختلف در استان حرفی برای گفتن دارد.

فرمانده سپاه آستانه اشرفیه از فعالیت ۸ کمیته در اجرای این برنامه خبر داد و اضافه کرد: کمیته‌های زیرسازی و پشتیبانی، کمیته فرهنگی - رسانه و فضای مجازی، نمایشگاهی و..... به منظور اجرای هر چه بهتر در برگزاری این کنگره در حال برنامه ریزی و فعالیت هستند.

وی تصریح کرد: بیش از یکصد هنرمند بومی در این برنامه در سنین مختلف در قالب نقش‌های مختلف در حال تمرین هستند.

سرهنگ یحیی پور با تاکید به انتقال سریع‌تر پیام از طریق زبان هنر گفت: برنامه «آشنای غریب» با ۱۴ پرده و چند پرده ویژه، امامزاده سلطان سید جلال الدین اشرف، شهدای شاخصی چون خوش سیرت و شهدای ترور در آستانه اشرفیه اجرا می‌شود.

وی به کاهش آسیب‌های اجتماعی با ترویج سیره شهدا در جامعه اشاره کرد و گفت: یکی از خروجی‌های این برنامه در راستای ترویج فرهنگ شهدا با رایزنی‌های های انجام شده کسب مجوز تمبر با طرح این نمایش است.

تاکید بر اهمیت همکاری دستگاه‌ها در اجرای برنامه‌های فرهنگی

«خسرو آرنگ» فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه در این جلسه با تاکید بر اهمیت همکاری دستگاه‌ها در اجرای برنامه‌های فرهنگی تأکید کرد و گفت: اجرای برنامه‌های فرهنگی به منظور ترویج فرهنگ مقاومت و شهادت از سوی دستگاه‌ها ضروری است.

وی اجرای برنامه‌های فرهنگی برای ترویج فرهنگ مقاومت و شهادت را محدود به یک دستگاه نظامی ندانست و تصریح کرد: در راستای ترویج فرهنگ مقاومت و شهادت نهادهای مختلف از جمله مدارس، دانشگاه‌ها، مساجد و حتی خانواده‌ها لازم است همکاری داشته باشند تا فرهنگ ایثار و مقاومت به نسل‌های آینده منتقل شود و ارزش‌های والای انسانی و اخلاقی در جامعه ترویج پیدا کند.

کد خبر 6271241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha