۷ آبان ۱۴۰۳، ۲۰:۲۹

مسئول بسیج دانش آموزی استان بوشهر :

۳۰۰۰ برنامه هفته بسیج دانش آموزی در استان بوشهر اجرا می‌شود

۳۰۰۰ برنامه هفته بسیج دانش آموزی در استان بوشهر اجرا می‌شود

بوشهر- مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان بوشهر از اجرای بیش از سه هزار برنامه در هفته بسیج دانش آموزی در سطح استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین معینی عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی اظهار داشت: هشتم آبان ماه یادآور حماسه جاویدان و قهرمانانه دلاور مردانی است که در عین داشتن سن و سال کم، افتخارات بزرگی را برای نسل‌های آینده ایران اسلامی به یادگار گذاشته و به حق این روز به عنوان روز بسیج دانش آموزی نام گرفت.

وی افزود: در دوران پس از جنگ نیز بسیج دانش آموزی به عنوان میعادگاه تداوم دفاع همه جانبه دانش آموزان عزیز از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی بوده و با تصویب قانون تشکیل و توسعه بسیج دانش آموزی توسط مجلس شورای اسلامی با فعالیت‌های مناسب و متنوع خود عرصه دیگری از حیات خویش را به نمایش گذاشت و امروز می‌بینیم که جوانان این مرز و بوم در قالب یک تشکل الهی با حضور فعال در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی، علمی، اقتصادی، اجتماعی و سازندگی کشور این نقش برجسته خود را به بهترین نحو تداوم می‌بخشند.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان بوشهر از اجرای برنامه‌های متنوع در این هفته با عنوان میدان دار خبر داد و افزود: برنامه پدافند غیر عامل، سخنرانی پیش از خطبه‌ها در مصلی‌های جمعه استان توسط دانش آموزان، آئین نواخته شدن زنگ مقاومت و ایثار، دیدار با خانواده معظم شهدا، برگزاری یادواره شهدای دانش آموز، برگزاری نشست‌های بصیرتی، عطرافشانی قبور مطهر شهدا، حضور سازمان یافته دانش آموزان در نماز جمعه از جمله برنامه‌های این هفته بسیج دانش آموزی است.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی افزود: به مناسبت سالروز شهادت شهید محمد حسین فهمیده و همچنین به یاد ۲۰۰ دانش آموز مدرسه الفاخوره غزه که در آبان ماه سال گذشته توسط رژیم کودک کش اسرائیل به خاک و خون کشیده شدند در روز هشتم آبان در مدارس استان مراسمی با عنوان نسل فهمیده راهیان قدس برگزار می‌شود و در شهر بوشهر این مراسم به صورت نمادین در مدرسه فاطمه زهرا (س) برگزار می‌شود.

معینی در ادامه با اشاره به پویش ملی جاسوس خانه گفت: از اسناد مرتبط با لانه جاسوسی قریب به ۴۰ سوال انتخاب شده و دانش آموزان یک سوال از میان ۴۰ سوال انتخاب می‌کنند و به آن پاسخ مستدل می‌دهند و بهترین پاسخ‌ها بعد از جمع آوری تبدیل به یک کتابچه خواهد شد و در اختیار عموم دانش آموزان قرار داده می‌شود و به بهترین آثار جوایز نفیسی تعلق می‌گیرد.

وی افزود: در رویداد ملی دست سازه‌ها که در این هفته توسط سازمان بسیج دانش آموزی در سطح مدارس برگزار می‌شود دانش آموزان با خلاقیت و ابتکار خود، اقدام به ساخت دست سازه‌های استکبار ستیزی می‌نمایند و در مراسم روز ۱۳ آبان به اتفاق همکلاسی‌ها، خانواده و دوستان، آن دست سازه‌ها را به همراه خود حمل می‌کنند.

وی با اشاره به اعزام دانش آموزان به مناطق عملیاتی در قالب اردوهای راهیان نور اظهار داشت: این اعزام از بیست و سوم مهرماه آغاز شده و پیش بینی می‌کنیم تا پایان سال بیش از ۸ هزار نفر از دانش آموزان استان در قالب کاروان‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی اعزام شوند.

معینی یکی از مأموریت‌های بسیج دانش آموزی را فعالیت‌های جهادی عنوان کرد و افزود: پویش همکلاسی مهربان ۵ در قالب توزیع بیش از پنج هزار بسته نوشت افزار برای دانش آموزان کم برخوردار استان بوشهر در سطح استان در حال برگزاری است.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی با اشاره به یوم الله ۱۳ آبان گفت: دانش آموزان استان بوشهر هم گام با ملت همیشه در صحنه در روز ۱۳ آبان به خیابان می آیند و با فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل بار دیگر جنایات شیطان بزرگ و حامیانش را محکوم می‌کنند.

کد خبر 6271650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha