۷ آبان ۱۴۰۳، ۱۸:۱۴

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی خبرداد؛

خرید ۶۴ درصد تجهیزات فناوری مورد نیاز دستگاه‌ها از داخل استان

خرید ۶۴ درصد تجهیزات فناوری مورد نیاز دستگاه‌ها از داخل استان

بیرجند-مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: ۶۴ درصد تجهیزات خریدهای مورد نیاز دستگاه‌های اجرایی در حوزه فناوری اطلاعات از داخل استان انجام شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی ذاکریان عصر دوشنبه در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اظهار کرد: سال گذشته در راستای شعار سال و در راستای حمایت از تولیدات استان ایده‌ای را ارائه کردیم که خرید دستگاه‌های اجرایی استان از تولیدات و خدمات استانی باشد.

وی عنوان کرد: در این راستا شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت امور اقتصادی در استان با حضور دادستان مرکز استان و رئیس کل بازرسی استان برگزار شد و مصوبه اجرای این ایده را با حمایت قضائی و نظارتی داشتیم.

وی بیان داشت: به منظور اجرای این مصوبه یک هزار و ۲۵۷ مورد کالا و تولیدات و خدمات قابل ارائه در استان احصا شد و در قالب مقرره از سوی بازرس کل استان به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد.

به گفته وی در قالب این مقرره دستگاه‌های اجرایی موظف شدند که نیازهای دستگاه‌ها را از تولیدات استان خرید کنند.

وی با بیان اینکه اداره کل امور اقتصادی و دارایی موظف شد که گزارش عملکرد دستگاه‌ها در این حوزه را به صورت فصلی ارائه کند، گفت: در گام اول رصد خرید دستگاه‌ها در حوزه فناوری اطلاعات را رصد کرده‌ایم.

وی ادامه داد: از مجموع اعتبارات تملک دارایی‌های سال مالی ۱۴۰۲ مبلغ ۱۲۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان خرید حوزه فناوری در استان داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه ۶۴ درصد از خریدهای دستگاه‌های اجرایی در این حوزه از داخل استان بوده است، بیان داشت: دستگاه‌های اجرایی ۸۲ میلیارد تومان از تجهیزات مورد نیاز حوزه فناوری و اطلاعات دستگاه را از داخل استان خریداری کرده‌اند.

ذاکریان اضافه کرد: اما برخی دستگاه‌ها خریدهایی خارج از استان داشته‌اند که باید در این زمینه پاسخگو باشند.

وی با اذعان به اینکه از بخش خصوصی و فعالان این حوزه در استان هم انتظار داریم که منصفانه در این حوزه ورود کنند، افزود: ذی‌نفعان این موضوع همه ما در استان هستیم.

به گفته وی لیست واحدهای ارائه دهنده تولیدات، کالا و خدمات استان به روز رسانی شده و هزار و ۴۱۲ واحد به دستگاه‌ها معرفی شده‌اند.

کد خبر 6271698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha