۷ بهمن ۱۳۸۶، ۱۵:۵۸

ستاد نماز جمعه تهران:

نمازجمعه این هفته درحرم امام(ره)اقامه می شود / سیدحسن خمینی سخنران پیش از خطبه‌ها

نمازجمعه این هفته درحرم امام(ره)اقامه می شود / سیدحسن خمینی سخنران پیش از خطبه‌ها

رئیس ستاد نماز جمعه تهران از برگزاری نماز جمعه این هفته تهران همزمان با 12 بهمن در مرقد مطهر حضرت امام (ره) خبر داد و گفت که خطیب این هفته آیت الله امامی کاشانی و سخنران پیش از خطبه ها سیدحسن خمینی است.

به گزارش خبرنگار مهر، «حجت الاسلام مسعود مرادی» رئیس ستاد نماز جمعه تهران پیش از ظهر امروز در یک نشست خبری در ستاد مرکزی دهه فجر ضمن اعلام این خبر گفت: ویژه برنامه های 12 بهمن از ساعت 9:33 همزمان با سالروز ورود حضرت امام(ره) آغاز می شود و از ساعت 11 صبح  «حجت الاسلام سید حسن خمینی» به عنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت و آیت الله امامی کاشانی خطیب این هفته نماز جمعه خواهند بود.

وی نماز عبادی سیاسی جمعه را به عنوان اصلی ترین ابزار ارتباط جمعی که تحولات بزرگ سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور توسط خطیب نماز جمعه در آن  ارائه می شود دانست و گفت: اولین نماز جمعه در تهران پس از پیروزی انقلاب توسط مرحوم آیت ا.. طالقانی در 5 مرداد 58 اقامه شد.

رئیس ستاد نماز جمعه تهران با یادآوری اینکه مقام معظم رهبری حضرت آیت ا... خامنه ای  در 24 دیماه 58 با حکم حضرت امام به عنوان امام جمعه تهران منصوب و تا کنون 245 خطبه نماز جمعه را اقامه فرمودند، خاطر نشان کرد:  از مجموع 29 نماز عید فطر، 28 نماز توسط ایشان اقامه شده است.

وی با بیان اینکه بعد از ترور مقام معظم رهبری در 6 تیر 60 از آن زمان تا کنون 1478 نماز توسط ائمه موقت نماز جمعه در تهران اقامه شده است، افزود: 404 نماز به امامت آیت الله هاشمی رفسنجانی، 281 نماز جمعه به امامت آیت الله امامی کاشانی، 207 نماز به امامت آیت الله جنتی، 266 نماز به امامت آیت الله یزدی، 9 نماز به امامت مرحوم  آیت الله طالقانی، 12 نماز به امامت آیت الله مهدوی کنی، 15 نماز به امامت آیت الله منتظری، 96 نماز به امامت آیت الله موسوی اردبیلی، 30 نماز به امامت آیت الله خاتمی، 9 نماز به امامت آیت الله طاهری خرم آبادی و 3 نماز توسط شهید ربانی املشی اقامه شده است.

به گفته رئیس ستاد نماز جمعه تهران تا کنون 20 نماز عید قربان برگزار شده است و یک نماز جمعه در مصلی تهران و 24 نماز در حرم مطهر امام اقامه شده است که در روز 12 بهمن، بیست و پنجمین نماز در حرم حضرت امام(ره) برگزار خواهد شد. 

وی با اعلام اینکه تا کنون بیش از 25 هزار خبرنگار خارجی و بیش از 56 هزار خبرنگار داخلی پوشش خبری و تصویری نماز جمعه تهران را انجام داده اند، از شرکت بیش از 50 هزار شخصیت برجسته سیاسی و فرهنگی جهان اسلام در نماز جمعه تهران خبر داد.

حجت الاسلام مرادی با اشاره به اینکه نماز جمعه یکی از ابزارهای قوی مدیریت نظام جمهور اسلامی است خاطر نشان کرد: همواره دشمنان ایران سعی کرده اند که مردم را از حضور در این صفوف بازدارند اما آنها با کارهای تروریستی و کشتن مردم نیز نتوانستند این حرکت را متوقف کنند.

وی تعداد خادمین افتخاری ستاد اقامه نماز جمعه تهران را حدود 1500 نفر اعلام کرد و گفت: 150 نفر از خادمین نماز جمعه تهران در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیده اند.

رئیس ستاد نماز جمعه تهران در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص دلیل عدم برگزاری نماز جمعه در مصلی تهران گفت: پروژه مصلی هنوز تکمیل نشده و سیستم صوتی و گرمایشی و سرمایشی آن دارای اشکال است و مسئولین پروژه مصلی تهران با مدیریت آقای سعیدی کیا وزیر مسکن و شهرسازی کار اتمام این پروژه را تا 2- 3 سال آینده اعلام کرده اند.

کد خبر 628045

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha