۸ اسفند ۱۳۸۶، ۱۳:۰۶

در گفتگو با مهر تایید شد:

صدور حکم جلب برای قذافی در پرونده ربودن امام موسی صدر

صدور حکم جلب برای قذافی در پرونده ربودن امام موسی صدر

منابع لبنانی در گفتگو با مهر اخبار منتشره در مطبوعات عربی مبنی بر صدور حکم جلب معمر قذافی رهبر لیبی در ارتباط با پرونده ربودن امام موسی صدر از سوی یک دادگاه در لبنان را تایید کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، منابع لبنانی در گفتگو با مهر خبر منتشره در شماره روز گذشته روزنامه های عربی مبنی بر صدور حکم جلب معمرقذافی از سوی قاضی تحقیق پرونده ربوده شدن امام موسی صدر رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان را تایید کردند.

قاضی تحقیق پرونده امام موسی صدر با صدور این حکم جلب ، معمر قذافی را به حضور در جلسه 23 آوریل دادگاه برای بررسی این موضوع فراخواند که درصورت حضور نیافتن وی ، براساس اصول و قوانین می توان حکم بازداشت قذافی را صادر کرد.

قاضی تحقیق پرونده امام موسی صدر، تاکنون 15 شخص را به اتهام دست داشتن در ربودن امام موسی صدر فراخوانده است که  عاشور الفرطاس وزیرامور خارجه سابق لیبی و عبدالسلام التریکی نماینده لیبی در سازمان ملل متحد از جمله این افراد هستند.

امام موسی صدر رهبر شیعیان لبنان و بنیانگذار جنبش امل در تابستان سال 1978 به همراه دو نفر از یارانش به نام های شیخ محمد یعقوب و یک روزنامه نگار به نام عباس بدرالدین برای گفتگو با سرهنگ معمر قذافی رهبر لیبی وارد آن کشور شد و از آن پس خبری از وی به دست نیامد.

گرچه لیبی مدعی شده است که وی به همراه دو نفر یاد شده این کشور را به مقصد ایتالیا ترک کرده است، اما دلیلی برای اثبات این ادعا هنوز پیدا نشده است و مسئولان جنبش امل لبنان با استناد به اطلاعات موثق به دست آمده، لیبی و شخص قذافی را در ناپدید شدن امام موسی صدر مقصر می دانند و بر ربوده شدن وی از سوی مقامهای لیبی تاکید می کنند.

جمیل حایک" رئیس دفتر سیاسی جنبش امل لبنان در بیست و نهمین سالگرد ربوده شدن امام موسی صدر در گفتگو با مهر درباره اینکه اخیرا اعلام شد؛ اسناد ومدارکی کشف شده که زنده بودن امام موسی صدر بنیانگذارجنبش امل لبنان را تایید می کند، گفت : همانطوری که ابویاسرعادل عون نماینده جنبش امل درتهران در مراسم بیست و نهمین سالگرد ربوده شدن امام صدر اعلام کرد، همه شواهد و اسناد و مدارک براین مسئله تاکید دارد که امام موسی صدر زنده است.

کد خبر 646562

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha