۲۰ اسفند ۱۳۸۶، ۱۰:۵۱

رئیس سازمان بورس خبر داد:

آغاز فعالیت 5 صندوق سرمایه گذاری در بورس از فردا

آغاز فعالیت 5 صندوق سرمایه گذاری در بورس از فردا

با صدور مجوز فعالیت پنج صندوق سرمایه گذاری ( Fund ) توسط سازمان بورس و اوراق بهادار، فعالیت این صندوقها در بورس رسما از فردا آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی صالح آبادی امروز در نشستی با خبرنگاران وضعیت صندوقهای سرمایه گذاری و عملکرد بازار سرمایه را تشریح کرد و گفت: وجود صندوقهای سرمایه گذاری برای توسعه بازار سرمایه الزامی است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار سه خاصیت اساسی برای سرمایه گذاران از محل سرمایه گذاری در این صندوقها بر شمرد و افزود: افراد دارای سرمایه اندک یا افرادی که دارای تخصص سرمایه گذاری در بازار سرمایه نیستند و یا وقت سرمایه گذاری در بورس را ندارند می توانند در این صندوقها سرمایه گذاری نمایند.

وی با بیان اینکه صندوقهای سرمایه گذاری به نمایندگی از مردم در بورس سرمایه گذاری می کنند و مردم نیز می توانند با توجه به ارزش روز صندوقها در هر مقطع زمانی ، پول خود را از صندوق دریافت کنند، یکی از مزیتهای اساسی صندوقها را مدیریت حرفه ای برای افراد غیر حرفه ای در سرمایه گذاری عنوان کرد.

صالح آبادی یکی دیگر از مزیتهای این صندوقها را کاهش ریسک ذکر و تصریح کرد: این صندوقها پولهای خرد را جمع کرده و اقدام به خریداری سهام شرکتهای مختلف کرده و سبد سهام خود را متنوع کرده ، بنابراین ریسک راکاهش می دهند.

وی از دیگر مزیتهای صندوقهای سرمایه گذاری را صرفه جویی در هزینه ها اعلام کرد و اظهار داشت: اگر افراد به تنهایی در بازار سهام خرید و فروش کنند، نیازمند زمان ، هزینه و مطالعه است و باید به کارگزاران مراجعه و سهام خرید و فروش کنند که هزینه بالائی نیز دارد، اما در صندوقها  به دلیل بزرگ بودن سبد ، هزینه ها کاهش می یابد.

وی راه تجهیز منابع بازار سرمایه را صندوقهای سرمایه گذاری عنوان کرد و گفت: 5 صندوق سرمایه گذاری سهم آشنا با مدیریت کارگزاری سهم آشنا، صندوق سرمایه گذاری حافظ با مدیریت کارگزاری حافظ ، صندوق سرمایه گذاری نهایت نگر با مدیریت کارگزاری نهایت نگر ، صندوق سرمایه گذاری بانک صادرات با مدیریت شرکت کارگزاری بانک صادرات و صندوق سرمایه گذاری خبرگان با مدیریت شرکت کارگزاری خبرگان سهام از فردا کار خود را آغاز خواهند کرد.

سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار سرمایه این صندوقها را 500 میلیون تومان و سقف آنها را 5 میلیارد تومان اعلام و خاطرنشان کرد: کارگزاری ها ضامن صندوقها هستند، یعنی نقد شوندگی صندوق را تضمین می کنند وهر زمان که افراد بر اساس امید نامه مراجعه و درخواست پول خود را نمایند، صندوقها موظف به این کار هستند.

کد خبر 652023

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha