۱۵ فروردین ۱۳۸۷، ۱۴:۰۰

وحید زارع:

شیلات ایران سازمان برتر تامین پروتئین در بخش کشاورزی کشور شناخته شد

ساری - خبرگزاری مهر: معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: سازمان شیلات ایران به عنوان سازمان موفق و برتر در بخش تامین پروتئین وزارت جهاد کشاورزی در سال گذشته شناخته شد.

به گزارش خبرنگار مهر در بابلسر، رئیس سازمان شیلات ایران، ظهر پنجشنبه در نشست مشترک با تشکلهای شیلاتی استان مازندران در بابلسر افزود: در بخش کشاورزی و تولید و رسیدن به شاخص های تولید، این سازمان توانست با تحقق سهم خود در برنامه چهارم توسعه در زمینه تولید و تامین بخشی از پروتئین مورد نیاز مردم به این عنوان دست یابد.

وحید زارع خاطرنشان کرد: سازمان شیلات با همکاری استانها مسائل و مشکلات شیلاتی مناطق مختلف دریایی و صیادی را با تشکیل امور نظارت و پیگیری در این سازمان برطرف خواهد کرد.

به گفته وی تشکلهای صیادی، آبزی پروری، بازار و انجمن صنایع همگن شیلاتی که به طور مستقیم با صیادان و آبزی پروران در تماس هستند باید کمک کار این فرآیند جدید باشند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در ادامه بر برگزاری دوره های آموزشی و تخصصی برای رفع موانع در صنایع شیلاتی تاکید کرد و گفت: استفاده از بیمه تجاری در بخش محصولات شیلاتی می تواند پاسخگوی نیاز آبزی پروران و فعالان شیلاتی در سطح کلان باشد و مشکلات آنها را برطرف نماید.

مدیرکل شیلات مازندران نیز در این نشست طی سخنانی از فعال بودن 318 تشکل صیادی، آبزی پروری و صنایع شیلاتی در استان خبر داد و بیان داشت: برای توسعه متوازن واحدهای شیلاتی 9 هزار نفر در 110 تشکل صید و صیادی و 28 تشکل آبزی پروری فعال شده اند.

حسن حبیب نژاد توسعه پایدار فعالیت های شیلاتی مازندران را در چهار محور صید و صیادی، آبزی پروری، صنایع و بازار عنوان کرد و یادآور شد: با صید 17 هزار تنی در بخش ماهیان استخوانی و کیلکا و 38 هزار و 500 تن تولید در آبزی پروری عملکرد شیلات مازندران نسبت به برنامه چهارم توسعه 22 درصد رشد داشته است.

کد خبر 659124

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha