۱ تیر ۱۳۸۲، ۲۰:۰۰

همزمان با شروع تابستان

حوزه هنري دوره هاي آموزش هنري برگزار مي كند

حوزه هنري براي تابستان 1382 برنامه اي را در نظر گرفته است كه طي آن با برپايي كلاس هاي مختلف هنري، زمينه اي براي آموزش مهارت هاي مختلف جوانان در سنين مختلف به وجود مي آيد.

دكتر هادي بهرامي، رييس سازمان آموزش و پژوهش حوزه هنري كه صبح امروز درجمع خبرنگاران رسانه ها سخن مي گفت، با اعلام اين مطلب افزود: از جمله اهداف مهمي كه براي اين مجموعه آموزش ها در نظر گرفته شده است، ارايه مجموعه اي از مهارت هاي هنري است كه در يك ترم كاملا" استاندارد ارايه مي شود و طي آن آشنا سازي جوانان با هنر به اجرا در مي آيد. در اين دوره ما قصد داريم براي تمامي گروه هاي سني شرايطي را فراهم كنيم كه با يكي از رشته هاي هنري به طور كامل آشنا شوند.
وي در ادامه به ساير اهداف و انگيزه هاي برگزاري اين كلاسها اشاره نمود و خاطر نشان كرد:  طراحي       دوره هاي فراگير گسترش رشته هاي علمي - كاربردي با هدف آموزش حرفه اي كه به صورت عملي براي    فرد در جامعه مفيد باشد و كشف استعدادهاي هنري جوان در اقصي نقاط كشور كه ممكن است شرايط و امكانات لازم را براي آموزش و بروز استعدادهاي خود نداشته باشند، از ديگر اهدافي است كه در ارايه اين آموزش ها مورد نظر است.
بهرامي با تاكيد بر اين كه  كلاسها به گونه اي طراحي شده كه موجب اتلاف وقت  شركت كنندگان نشود، گفت:  اين آموزش ها از هفتم تير ماه آغاز مي بشود  و تا پانزدهم شهريور ماه ادامه مي يابد و حوزه هنري با همكاري سازمان ملي جوانان اين كار را  اجرا مي كند.  در اين دوره همه جوانان و نوجواناني كه در سطح دانشگاه يا دبيرستان تحصيل مي كنند، قادر به حضور در اين كلاسها هستند. به همين جهت آموزش ها در دو سطح قبل از دانشگاه و آموزش هاي دانشگاهي ارايه مي گردد.
رييس سازمان آموز ش و پژوهش حوزه هنري به رشته هايي كه قرار است آموزش داده شود و محل برپايي كلاس ها اشاره نمود و گفت:  آموزش ها در رشته هاي هنرهاي تجسمي، فيلمبرداري، عكاسي، تئاتر، داستان نويسي، روزنامه نگاري، چاپ سيلك، طراي معماري داخلي،  نقشه كشي، كتاب آرايي، فيلنمامه نويسي، نمايشنامه نويسي، بازيگري و كمك كارگرداني ارايه مي شود. محل آموزش هم تمامي هنرستان هاي سوره  و مراكز آموزش دانشگاه  جامع علمي كاربردي است.  اين طرح به جز تهران در شهر هاي ساري، كرمان، كاشان، مشهد، نيشابور،  يزد، اصفهان و ساري به اجرا در مي آيد و قرار است در مجموع 2590 نفر در قالب اين دوره آموزش ببينند.
کد خبر 6595

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha