۱۷ فروردین ۱۳۸۷، ۱۵:۲۷

زندگی نخستین فاتح کره ماه فیلم می‌شود

زندگی نخستین فاتح کره ماه فیلم می‌شود

زندگی نیل آرمسترانگ فضانورد آمریکایی که سال 1969 به عنوان نخستین انسان تاریخ روی ماه قدم گذاشت، مبنای یک فیلم سینمایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آنانووا به نقل از ورایتی اعلام کرد این فیلم که هنوز نامی برای آن انتخاب نشده بر مبنای کتابی نوشته جیمز آر. هانسن مورخ سازمان ملی هوانوردی و فضایی آمریکا (ناسا) ساخته خواهد شد.



نیل آرمسترانگ در کنار باز آلدرین و مایکل کالینز

هانسن در کتاب خود عزم راسخ آرمسترانگ برای رسیدن به ماه و دلایل اعطاء لقب "فرمانده یخ" به او را شرح می‌دهد. فیلمنامه را نیکل پرلمن نویسنده تازه‌کار می‌نویسد. او در این باره به ورایتی گفت: "آرمسترانگ هر چه بیشتر به ماه نزدیک شد، بیشتر از خانواده‌اش فاصله گرفت."

پرلمن افزود: "او پیش از آنکه با آپولو به ماه برود یک تراژدی خانوادگی را پشت سر گذاشت و چنان قهرمانی بی‌عیب و نقص بود که هر چند ابتدا اعلام شد باز آلدرین همراه آرمسترانگ در این ماموریت پیش از او روی ماه قدم گذاشت، تصمیم ناسا در این مورد تغییر کرد، چرا که آرمسترانگ بیشتر به یک قهرمان شباهت داشت."

پرلمن همچنین روی فیلمی درباره حادثه سقوط سفینه فضایی چلنچر کار می‌کند که سال 1986 لحظاتی پس از پرتاب به فضا در آسمان منفجر شد. نیل آلدن آرمسترانگ متولد پنجم اوت 1930در اوهایو، در دومین و آخرین ماموریت فضایی خود سال 1969 به اتفاق آلدرین و یک فضانورد دیگر به نام مایکل کالینز با فضاپیما آپولو 11 راهی ماه شد.

او روز 20 ژوئیه همراه آلدرین پا روی کره ماه گذاشت و دو ساعت و نیم را به کاوش گذراند. کتاب زندگینامه او با عنوان "اولین انسان: زندگی نیل آرمسترانگ" سال 2005 منتشر شد.

کد خبر 659952

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha