۱۸ فروردین ۱۳۸۷، ۱۵:۱۸

در دهه گذشته ؛

600 هزار نفر بر اثر تغییرات آب وهوا جان خود را از دست داده اند

600 هزار نفر بر اثر تغییرات آب وهوا جان خود را از دست داده اند

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: در دهه گذشته 600 هزار نفر در جهان مستقیما به علت تغییرات آب و هوایی جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارس خبرگزاری مهر، دکتر کامران باقری لنکرانی صبح امروز در مراسم روز جهانی بهداشت که با شعار "حفظ سلامت در برابر تغییرات آب و هوایی" برگزار شد، با اشاره به اینکه 90 درصد تبعات منفی ناشی از تغییرات اقلیمی در کشورهای فقیر مشاهده می‌شود ، افزود: در دهه گذشته 600 هزار نفر در جهان مستقیما به علت تغییرات آب و هوایی جان خود را از دست داده‌اند.

وی ادامه داد: آمادگی در برابر بروز و شیوع بیماریهای عفونی، ‌تامین غذایی سالم و واکسیناسیون از جمله اقداماتی است که باید برای مقابله با کاهش اثرات نامطلوب تغییرات و آب و هوا صورت گیرد.

به گفته وی توجه بیشتر به اقدامات پیشگیرانه و ارتقای خدمات سلامت، اجرای طرح پزشک خانواده یکی از عوامل موثر در راه مقابله با تغییرات آب و هوایی است .

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه پزشک خانواده نه تنها مراقبت‌های درمانی را ارائه می‌کند بلکه از طریق مشارکت‌های مردمی و فرهنگ سازی به حفظ و مراقبت سلامت افراد کمک می‌کند ، افزود: در ده سال گذشته دمای هوای کره زمین نسبت به صد سال گذشته 6 درجه افزایش یافته است.

به گفته وی پیدایش و گسترش برخی بیماریهای عفونی از جمله مهمترین تبعات این پدیده در سلامت است.

لنکرانی با اشاره به سالگرد شصتمین سال تاسیس سازمان بهداشت جهانی تاکید کرد: آلوده‌ترین کشور جهان هنوز به کنوانسیون پیمان کیوتو ملحق نشده است ، به طور قطع بحران‌هایی که امروزه با آن مواجه هستیم متفاوت از مشکلات بهداشت و درمان در شصت سال گذشته است بنابراین باید نظام سلامت نیز راه‌کارهای خود را در این زمینه تغییر داده و تقویت کند.

کد خبر 660534

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha