۸ فروردین ۱۳۸۳، ۱۶:۳۷

عضو كميسيون حقوقي و قضائي مجلس با اشاره به ادعاهاي اتحاديه اروپايي درباره ايران :

ملاك ما درباره رابطه با اروپا هم سه اصل حكمت ، عزت و مصلحت است

ملاك ما درباره رابطه با اروپا هم سه اصل حكمت ، عزت و مصلحت است

موسي قرباني عضو كميسيون حقوقي و قضائي مجلس با اشاره به گزارش نمايندگان كميسيون حقوق بشر مبني بر رعايت نكردن حقوق بشر در ايران گفت: منشور ملل متحد اجازه عمل به احكام هر ديني در كشورها را صادر كرده است واين مواردي كه در گزارش نمايندگان كميسيون حقوق بشر اتحاديه اروپا آمده است مبنايي نيست و فقط بهانه جويي است.

موسي قرباني در گفتگو با خبرنگار سياسي مهر، با اشاره به اظهارات نمايندگان كميسيون حقوق بشر اتحاديه اروپا مبني بر ناقض حقوق بشر خواندن ايران گفت: اين مباحثي كه از سوي اروپائيها مطرح مي شود نشانه نفوذ آمريكا در اروپاست كه حتي در جنگ عراق نيز سابقه تسلط آمريكا بر اروپا وجود داشت و اين مسئله پديده بسيار ناميموني براي اروپائي هاست و اينكه گاهي اوقات حق به جانب صحبت مي كنند نشانه اين است كه در ادعاهايشان صادق نيستند.
وي با اشاره به اينكه موارد حقوق بشر در ايران بسيار روشن است گفت: غربيها و آمريكائيها با جمهوري اسلامي اختلاف مبنايي دارند و هركاري كه انجام شود راضي نخواهند شد و اين مباحث اقداماتي سياسي و جوسازي عليه ايران است و در شرايطي كه مردم ما در انتخابات راه خود را شفاف تر و روشن تر كردند يك نوع هماهنگي بين بعضي جريانات خارجي و داخلي هست كه مي خواهند با مجلس آينده همكاري نكنند و در آينده ايران كارشكني كنند.
قرباني با تاكيد بر سه اصل عزت، حكمت و مصلحت براي تنظيم سياستهاي كلي نظام گفت: ضمن اينكه بر تلاشهاي ديپلماتيك و بين المللي اصرار مي ورزيم ، هيچ زمان هم بر اساس خواست خارجيها نبايد سياستهاي خود را تنظيم كنيم چون در غيراينصورت آنها در تا سرحد دست كشيدن از جمهوري اسلامي پيش مي روند و هميشه زياده خواهي و خواسته هاي جديد آنها باعث مي شود كه چيزهاي ديگري از ما بخواهند به هر حال ما بر پايه اين سه اصل راه خود را پيش مي بريم و اين حرفها نيز نبايد در سياستگذاري ما تاثيرگذار باشد.
عضو كميسيون حقوقي و قضائي مجلس تصريح كرد: تعامل ما با اروپا بايد براساس مصالح كشورمان صورت گيرد و مسئولين بايد بررسي كنند و تا جايي كه مصلحت ما ايجاب مي كند برنامه ريزي وسياستگذاري كنند.
قرباني همچنين گفت: منشور ملل متحد اجازه عمل به احكام هر ديني در كشورها صادر كرده است واين مواردي كه در گزارش نمايندگان كميسيون حقوق بشر اتحاديه اروپا آمده است مبنايي نيست، اينها تنها بهانه جويي است.
وي اضافه كرد كه بر اساس حقوق بشر، آزادي دين و عمل به دين يك مسئله به رسميت شناخته شده ايست، بنابراين وقتي دين برخي احكام را تجويز كرده و حقوق بشر نيز عنوان كرده كه مي توانيد بر اساس موازين ديني و شرعي عمل كنيد، مصاديقي كه در اين گزارشها آمده نشانه نقض حقوق بشر در ايران نيست.

کد خبر 67181

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha