۱۱ اردیبهشت ۱۳۸۷، ۱۲:۴۱

جلد اول مجموعه اسطوره‌ای آرمان آرین مجوز گرفت

جلد اول از مجموعه "اشوزدنگهه" با عنوان "اسطوره هم اکنون" موفق به دریافت مجوز نشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، "اشوزدنگهه" نام یک شخصیت ایرانی است که در اوستا و سایر متون دینی ایرانی از وی به عنوان انسانی نیکو یاد شده و در روایتها این طور نقل شده که "اشوزدنگهه" قهرمانی جاودانه است که در روز قیامت برای رهایی انسانها ظاهر می شود.

جلد اول این مجموعه قرار است از سوی نشر موج منتشر شود. آرمان آرین در حال حاضر به نگارش جلد دوم این مجموعه فانتزی اسطوره ای با عنوان "اهریمنان یکه تاز" مشغول است.

از این نویسنده اخیرا مجموعه تازه ای با نام "گوشواره تلخ" (نشر موج) به چاپ رسیده است. مضامین و ساختار داستانهای این کتاب با دیگر آثار او متفاوت است و "مهتاب"، "گوشواره تلخ"، "نود میلیارد و نوزده"، "روز آخر"، "پنجمی"، "برف" و "باران" داستانهای آن را تشکیل داده است.

آرین که تاکنون 13 قسمت از سریال پویانمایی "آریو" را به همراه کتایون تجلی نوشته است، به نگارش قسمتهای دیگر این مجموعه پویانمایی مشغول است.

"آریو" با دارا بودن فضاهای افسانه ای و فانتزی، به روایت داستان پسر بچه ای می پردازد که در شهر گوهران می کوشد انسانها را از شر دیوها خلاص کند.

وی به تازگی نگارش رمان "کابوس باغ سیاه" را هم تمام کرده است. این کتاب که در مرحله بازنویسی نهایی است، از سوی نشر ایران بان منتشر خواهد شد.

آرمان آرین همچنین دبیری مجموعه ای 27 جلدی (نشر افق) درباره بزرگان ایرانی را برعهده دارد. این مجموعه از زرتشت آغاز می شود و تا ابتدای سلسله قاجار ادامه دارد.

در حال حاضر سه جلد این مجموعه با عناوین "زرتشت" نوشته آرمان آرین، "اردشیر بابکان" به قلم کتایون تجلی و "فارابی" نوشته کامیار نعمت اللهی آماده انتشار است.

"شوتروک ناخونته"، "داریوش"، "خشایار"، "مهرداد اشکانی" و... عناوین دیگر جلدهای این مجموعه است.

کد خبر 674247

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha