۲ تیر ۱۳۹۴، ۱۲:۰۶

آرین، بازی رایانه‌ای«رستم‌نامه» را می‌نویسد

آرین، بازی رایانه‌ای«رستم‌نامه» را می‌نویسد

بازی رایانه‌ای «رستم‌نامه» از کارهای آرمان آرین است که برای گروه بازی‌سازی خورشید برتر طراحی و نوشته شده است.

آرمان آرین در گفتگو با خبرنگار مهر از طراحی و نوشتن بازی رایانه‌ای «رستم‌نامه» خبر داد و افزود: امروز تعداد زیادی از بچه‌ها، چه بخواهیم، چه نخواهیم درشمار کاربران بازی‌های رایانه‌ای هستند و ما به جای آن‌که براین واقعیت چشم ببندیم خوب است برای آنان، محتوای خوب تولید کنیم. من در «رستم‌نامه» تلاش کرده‌ام نوجوانان را با این شخصیت شاهنامه آشنا کنم. پیش از این هم درباره«سیاوش» نوشته ببودم که به همت حسن مهدی‌اصل ساخته شد و به صورت بازی‌رایانه‌ای درآمد.

آرین در حال نگارش مجموعه 24 جلدی «شاهنامک» است که در آن، نوه فردوسی، شاهنامه را از زبان یک بچه بازگو می کند. تصویرگر این مجموعه لیلی درخشانی است و بازآفرینی داستان های شاهنامه را آرمان آرین بر عهده داشته است.

آرمان آرین پیش از این با انتشار سه گانه «کاخ پارسیان و من» کودکان و نوجوانان را با بخش هایی از تاریخ و شخصیت های اساطیری خود آشنا کرده بود. این مجموعه با استقبال مخاطب نوجوان روبرو شد و حالا مجموعه شاهنامک به قلم او و از سوی نشر چکه در اختیار مخاطبان علاقمند قرار می گیرد.

آرمان آرین، همچنین به بازآفرینی نخستین رمان براساس اوستا و بندهش پرداخته است که «پَتِش خوارگر» نام دارد. «پتش خوارگر»، واژه‌ای است که امروز به صورت«سوادکوه» درآمده و نامی باستانی در جغرافیای ایران است که به مازندران امروزی مربوط می‌شود. اما در این رمان، نام شخصیت نخست کتاب است.

 

نویسنده سه‌گانه«پارسیان و من» به غیرمنسجم بودن داستان‌های اوستا اشاره و بیان کرد: شاهنامه به صورت یک کل منسجم داستانی، روایت خودش را از ماجرای ایران یافته بود و من در «پارسیان و من» به بازآفرینی آن پرداختم اما اوستا چنین نیست. این کتاب، در درجه نخحست به صورت یک کتاب مذهبی شناخته می‌شود و دوم این‌که داستان‌هایش منسجم نیست و قرار هم نبوده که داستان‌ها منسجم باشد چون کارکرد قصه‌گویی نداشته و نسک‌های بسیاری از آن در طول تاریخ ناپدید شده است.

 

به گفته آرین در سه‌گانه«پَتِش خوارگر»، فضای حاکم بر جهان اوستا، به‌ویژه یشت‌ها و وندیداد گرفته شده و شخصیت‌های ریز و درشت، گمنام و پرنام، مینوی و گیتوی همگی در کنار هم و در قالب یک داستان واحد و بسیار پرماجرا منسجم شده‌اند. از این منظر، داستان سه‌گانه تازه است. به عبارتی در این رمان، چکیده همه فضاها، حس‌ها، شخصیت‌ها، مکان‌ها، اسطوره‌ها و حماسه‌های درون اوستا و افزون بر آن بندهشن که کامل‌کننده بخش‌های نایاب داستانی اوستاست نیز در آن لحاظ شده‌اند.

کد خبر 2784740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha