۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۷، ۱۳:۱۷

"قانون و خشونت" حاوی مقالات آگامبن و ژیژک با مشکل توزیع روبرو شد

"قانون و خشونت" حاوی مقالات آگامبن و ژیژک با مشکل توزیع روبرو شد

دومین مجلد از مجموعه کتاب رخداد با عنوان "قانون و خشونت" که حاوی مجموعه مقالاتی از جورجو آگامبن، کارل اشمیت، والتر بنیامین، نوربرت الیاس، اسلاوی ژیژک، ژاک دریدا و... است، با مشکل توزیع روبرو شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجوز نشر این کتاب متعلق به نشر "گام نو" است اما یکی از کارکنان این موسسه انتشاراتی، کتاب را پیش از نمایشگاه کتاب تهران و با هدف انتشار، بدون اجازه ناشر از چاپخانه تحویل گرفته و قصد انتشار آن را در یک موسسه انتشاراتی دیگر با عنوان "موسسه رخداد نو" داشته است.

با وجود اعلام انتشار کتاب "قانون و خشونت" در حال حاضر هیچ نسخه ای از این کتاب در بازار موجود نیست و امکان تهیه آن برای علاقمندان وجود ندارد. 

سال گذشته کتاب نخست رخداد که به اسلاوی ژیژک اختصاص یافته بود، به یکی از پرفروشترین کتابهای حوزه فلسفه در ایران تبدیل شد.

جورجو آگامبن فیلسوف ایتالیایی

یکی از کارکنان انتشارات گام نو در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: ما امیدوار بودیم که بتوانیم این کتاب را مانند جلد نخست آن که مجموعه مقالاتی بود درباره ژیژک منتشر کنیم و به نمایشگاه بیاوریم و بسیار امیدوار بودیم که پرفروش ترین کتابمان در نمایشگاه باشد اما اقدام غیر قانونی یکی از همکارانمان این امکان را از ما و نیز علاقمندان به خرید کتاب گرفت.

 

"قانون و خشونت" دومین مجلد از مجموعۀ کتاب رخداد است که قرار بود در نمایشگاه امسال توزیع شود. جلد اول این مجموعه به ترجمۀ گزیدۀ مقالاتی از اسلاوی ژیژک اختصاص داشت که سال 1385 منتشر شد. 

 

مراد فرهادپور بر این کتاب پیشگفتاری نوشته است. در بخش اول کتاب مقالاتی با عنوان "رمز سیاست"، "قانون و خشونت: قدرت حاکم و حیات برهنه" (جورجو آگامبن)، "مفهوم امر سیاسی" (کارل اشمیت)، "والتر بنیامین در برابر کارل اشمیت" (جورجو آگامبن)، "نقد خشونت" (والتر بنیامین) آمده است.

 

بخش دوم که "حقوق بشر یا شهروند" نامیده شده است مقالاتی با عناوین "افول دولت ‌ـ‌ ملت و پایان حقوق بشر" (هانا آرنت)، "چه کسی سوژۀ حقوق بشر است؟" (ژاک رانسیر)، "وجه وقیح حقوق بشر" (اسلاوُی ژیژک) و "بنیامین و نقد خشونت (ژاک دریدا) را شامل می شود.

 

عنوان بخش سوم کتاب نیز "خشونت، سیاست، مردم" است که در این بخش نیز مقالاتی چون "تکثرگرایی و دموکراسی مدرن: دوروبَر اشمیت" (شانتال موف)، "به ‌سوی یک نظم نوین جهانی: درآمدی بر ناموس زمین" (گری اولمن)، تمدن، دولت و خشونت (نوربرت الیاس)، "تناقض درونی پوپولیسم" (مراد فرهادپور)، "دولت‌ ‌ملت و سیاست مردمی" (مراد فرهادپور) و "سیاست طبقاتی و مفهوم مردم" (امید مهرگان) آمده است.

کد خبر 680267

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha