۵ خرداد ۱۳۸۷، ۲۱:۱۹

در دیدار با متکی؛

شیخ عبدالامیر قبلان از نقش مثبت ایران در ایجاد وفاق در لبنان تقدیر کرد

شیخ عبدالامیر قبلان از نقش مثبت ایران در ایجاد وفاق در لبنان تقدیر کرد

نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان امروز از نقش مثبت جمهوری اسلامی ایران در مسیر وفاق میان لبنانی ها تقدیر کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به لبنان، شیخ عبدالامیر قبلان درجریان دیدار با منوچهر متکی وزیر امور خارجه کشورمان در ساختمان مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در ناحیه جنوبی بیروت تحولات لبنان و اوضاع منطقه را مورد بحث و بررسی قرار داد. بحث و گفتگو درباره روابط لبنان و جمهوری اسلامی ایران از دیگر محورهای گفتگوی دوطرف بود.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار به شیخ قبلان و همه مردم لبنان به خاطر توافق لبنانی ها در شهر دوحه پایتخت قطر و همچنین سالروز مقاومت و آزاد سازی جنوب این کشور تبریک گفت.

شیخ قبلان همچنین از متکی و هیئت همراه وی برای حضور در کشور دوم خود لبنان استقبال کرد و گفت: مشارکت ایران در جلسه انتخاب رئیس جمهور دارای ابعادی خوب و نشانگر استحکام روابط بین دو کشور و دو ملت است.

وی از نقش جمهوری اسلامی ایران در حمایت از روند بازسازی لبنان و ایستادگی این کشور در کنار لبنان و کمک و یاری ایران درزمینه مسائل اعراب و مسلمانان و درصدر آن حمایت از مسئله فلسطین ستایش کرد.

نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان برای ایران پیشرفت و شکوفایی هرچه بیشتر آرزو و از نقش مثبت ایران به همراه کشورهای عربی در حمایت از مسیر وفاق درمیان لبنانی ها تشکر کرد. در دیدار متکی با شیخ قبلان، محمدرضا شیبانی سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز حضور داشت.

کد خبر 689783

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha