۳ تیر ۱۳۸۷، ۱۰:۳۵

فرهنگ و هنر مطبوعات در مهر /

تلویزیون با دست پر پا به تابستان می‌گذارد

تلویزیون با دست پر پا به تابستان می‌گذارد

نشست تابستانی معاون سیما و مدیران تلویزیون، انتقاد انجمن بازیگران خانه تئاتر و حراج اموال مرحوم شاملو عناوین برجسته صفحه فرهنگ و هنر مطبوعات امروز دوشنبه سوم تیرماه 87 هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، "همشهری" در صفحه تلویزیون می‌پردازد به گفتگو با طراح صحنه،‌ لباس و چهره پردازی مجموعه "روزگار قریب" و یادداشتی بر روند کیفی فیلم‌های تلویزیونی. مطلبی درباره فیلم‌ها و مجموعه‌هایی که قبل از پخش لو می‌روند در صفحه سینما و افتتاح ساختمان شماره 2 خانه سینما، اکران فیلم "خواستگار محترم" از عید فطر، ایجاد سه شبکه مجازی تلویزیون در تابستان و اخباری کوتاه از فرهاد ورهرام، شهرام ناظری، اردشیر رستمی، سیدمهدی شجاعی و ... در صفحه ادب و هنر آمده است.

"جام جم" در صفحه رسانه می‌پردازد به نشست خبری معاون سیما، حضور استالونه و شوارتزنگر در یک فیلم هندی، پخش مستندهای جدید روایت فتح از سیما، گپی با فرهاد ناظرزاده کرمانی و جشنواره فیلم کودک در تسخیر مجریان تلویزیون. گفتگو با نغمه ثمینی نویسنده نمایشنامه "رویای نیمه‌شب پائیز" و نگاهی به نمایش "چهار قطعه از ساموئل بکت" در صفحه تئاتر، میزگردی درباره برنامه‌های صبحگاهی رادیو در صفحه رادیو و تلویزیون و پیش‌تولید انیمیشن "آخرین فرستاده"، نگاهی به مجموعه "عملیات 125" و معرفی برنامه‌های امروز شبکه‌های صدا و سیما در صفحه بخوانید و ببینید کار را تمام می‌کند.

"ایران" در صفحات فرهنگ و هنر می‌پردازد به مطلبی درباره بدترین فیلمساز دنیا، چشم‌اندازی به موزه تیت انگلستان، گفتگو با امین سالمی آهنگساز و رهبر ارکستر آکادمیک تهران، گپی با الهه قدس به بهانه برپایی نمایشگاه نقاشی و گزارش تجسمی. استقبال هنرمندان ایران و جهان از جشنواره آخرین منجی، رقابت فیلم‌ها برای اکران عید فطر، اولین جمله عزیزی بعد از کما و اخبار کوتاه در صفحه پایانی منعکس شده است.  

"اعتماد ملی" در صفحه ادب و هنر می‌پردازد به چوب حراج بر اموال مرحوم احمد شاملو، گپی با حسین خسروجردی، پرسش‌های انجمن بازیگران خانه تئاتر از مدیر کل هنرهای نمایشی، شهرام ناظری در جشن منتقدان سینمای ایران، آغاز نمایشنامه‌خوانی در فرهنگسرای نیاوران، وقایع‌نگاری قادر عاقلی از سردشت و معرفی شماره جدید ماهنامه فیلم.

"اعتماد" در صفحه سینما می‌پردازد به مطلبی درباره فیلم خارجی "من آنجا نیستم"، در حاشیه فیلم، درباره باب دیلن و نگاهی به فیلم "وقایع‌نگاری نارنیا: شاهزاده کاسپین". نشست تابستانی معاون سیما، حراج وسایل شخصی مرحوم احمد شاملو، انتقاد انجمن بازیگران خانه تئاتر از مدیر کل هنرهای نمایشی، حاشیه‌ای بر کنسرت شجریان و اخبار کوتاه در صفحه پایانی مورد توجه قرار گرفته است.

"حیات نو" در صفحه فرهنگ و هنر می‌پردازد به گفتگوی گرین ساین با سیدنی پولاک، آنچه باید درباره این فیلمساز فقید بدانیم، پولاک از نگاه دیگران و اخبار کوتاه. گزارش جلسه نمایش و نقد و بررسی فیلم "خواب تلخ"، ویدئو‌آرت هنرمند ایرانی در جشنواره فیلم مسکو، درباره جانشینی رضا میرکریمی، نگاهی به بحث‌های مطروحه در شورای عالی تهیه‌کنندگان سینمای ایران و اخبار کوتاه در صفحه پایانی آمده است.

"جوان" در صفحه پایانی می‌پردازد به نشست خبری معاون و مدیران شبکه‌های سیما، رقابت زودهنگام فیلم‌ها برای اکران عید فطر، حمایت مالی ارشاد از طرح‌های برتر رسانه‌های دیجیتالی آخرین منجی، نمادهای مشکوک در برنامه "مثلث شیشه‌ای" و اخبار کوتاه و مشترک با سایر مطبوعات.

"کارگزاران" در صفحه سینما می‌پردازد به مطلبی درباره ورنر هرتسوک، گفتگو با این فیلمساز به مناسبت اکران فیلم تازه‌اش "رویارویی در انتهای جهان" و نگاهی به این فیلم. یادداشت محمد چرمشیر به مناسبت درگذشت دیتر کومل، حراج وسایل شخصی شاملو فقید، تقدیر از مجیدی در جشنواره کودک همدان و اخبار کوتاه در صفحه پایانی کار را تمام می‌کند.

کد خبر 704039

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha